2009-09-17, 17:08
|
|
|
Itty bitty teeny weeny bodyfitness string bikiniboy
Reg.datum: Feb 2003
|
Brev från polisen
Hej!
Jag fick idag en lapp i brevlådan från polisen skåne.
På lappen står det mitt namn och att dom sökt mig idag angående upplysningar om ett ärende, och jag har ingen aning om vad det kan gälla och han som sökte mig har gått hem för dagen?
Har detta drabbat någon annan eller är det någon som har nån aning om vad detta kan gälla när dom skriver så?
Mvh
|
|
|
2009-09-17, 17:15
|
|
|
Hillgoat Deluxe
Reg.datum: Feb 2006
|
Det första som slår mig är att antingen så delar polisen ut posten själva eller så har ni ruskigt snabb posthantering i skåne - eftersom du får brevet samma dag som de har försökt nå dig.
Vad det gäller går ju omöjligt att spekulera i, det framgår knappast om det är utifrån målsägande eller vittnesuppgifter eller vadsom de är ute efter.
Du får väl rannsaka dig själv och fundera på om det är läge att fly landet eller vänta till imorgon bitti och kontakta dem.
|
|
|
2009-09-17, 17:17
|
|
|
Guest
|
De kanske vill ha in dig på ett förhör eller ett samtal upplysningsvis. Inget konstigt. Hänt mig ett par gånger. Om du nu inte vet vad du har gjort så har du inget att oroa dig för.
|
|
|
|
2009-09-17, 19:01
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Sep 2009
|
Jag blev kontaktad av polisen per telefon för några år sedan, men då jag inte kunde svara lämnade polismannen ett meddelande på telefonsvararen och bad mig kontakta honom. När jag dagen efter ingde polisen och bad att bli kopplad till den här mannen sa han att situation hade ändrat sig och att de inte behövde fråga mig något. Jag ville såklart veta vad tusan det hela handlade om men han vägrade svara på det. Tyvärr, jag kan inte gå in på det, var allt han sa. Jag låg sömnlös hela den natten.
|
|
|
2009-09-17, 19:06
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Apr 2007
|
Nu gissar jag bara rätt vilt.. Dom kanske vill ha lite tips på hur man blir grovf om man tex äter korv med bröd, måste det vara typ exakt 50 gram protte ( från en proteindrink ? ) eller kan man typ bara ta en massa korv till. Givetvis pratar jag om varje måltid nu.
|
|
|
2009-09-17, 19:11
|
|
|
Broilerfjårtisen
Reg.datum: Jan 2007
|
Jag hade inte kontaktad dom.
Är de viktigt försöker dom igen, ofta man går till snuten frivilligt.
|
|
|
2009-09-17, 19:15
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2008
|
Har du inte gjort något är det väl bara att gå ner till station, ta med pappret, växla några ord, fråga om du får testa att hålla i den snygga polisbrudens pistol, få ett strängt nej, gå hem, träna, ät.
|
2009-09-17, 19:25
|
|
|
Kolozzeums hjältinna.
Reg.datum: Dec 2006
|
Det kanske har skett ett brott i närheten av där du bor och de söker efter någon som kan tänkas ha sett/hört något?
|
2009-09-17, 19:27
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2004
|
De har fått nys om krämdieten och vill ha den mer utförligt beskriven. Vilken kräm vid vilka tidpunkter osv.
|
|
|
2009-09-17, 19:32
|
|
|
Musklig
Reg.datum: Feb 2009
|
Citat:
Ursprungligen postat av Mourten
|
Seriöst?
|
|
|
2009-09-17, 19:37
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2008
|
944RS: Mourten har haft problems med polisen förut så han undviker väl dem så mycket det bara är möjligt
Borde det inte vara ett brott att bli tillkallad till station och sedan skita i det?
|
2009-09-17, 19:38
|
|
|
Itty bitty teeny weeny bodyfitness string bikiniboy
Reg.datum: Feb 2003
|
Tack för era svar.
Jag är helt oskyldig och det är just därför jag är så jävla nyfiken.
Angående snabb post så var det inte posten som delat ut lappen, snuten har varit och ringt på hos mig för där jag bor har vi nya brevlådor men lappen låg i den gamla brevlådan som sitter på dörren. Men jag får väll ta och vänta till i morgon.
|
|
|
2009-09-17, 19:50
|
|
|
Musklig
Reg.datum: Feb 2009
|
Citat:
Ursprungligen postat av Onigiri
944RS: Mourten har haft problems med polisen förut så han undviker väl dem så mycket det bara är möjligt
Borde det inte vara ett brott att bli tillkallad till station och sedan skita i det?
|
Visst kan folk ha haft diverse problem med myndigheter eller liknande men jag tycker det är lite synd att de ska försöka påverka andra att tycka likadant.
När de själva har blivit rånade eller liknande, då vill man plötsligt ha hjälp av polisen och eventuella vittnen...
|
|
|
2009-09-18, 09:26
|
|
|
Mjäll & SL
Reg.datum: Mar 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av Onigiri
Har du inte gjort något är det väl bara att gå ner till station, ta med pappret, växla några ord, fråga om du får testa att hålla i den snygga polisbrudens pistol, få ett strängt nej, gå hem, träna, ät.
|
Lysande!
Bra raggningsreplik dessutom.
Citat:
Ursprungligen postat av Frantic
De har fått nys om krämdieten och vill ha den mer utförligt beskriven. Vilken kräm vid vilka tidpunkter osv.
|
Oh noes. Avslöja inget om krämdieten!
OnT: De vill säkert höra dig som ev. vittne till nåt som har hänt i närheten. Hör av dig och snacka med dem.
|
|
|
2009-09-18, 09:29
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Aug 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av Mourten
|
Jäh, fack teh på-lis!
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:23.
|

|