Kära träningsvänner.
Nu kan jag inte låta bli längre, här börjar min träningsjournal! Upprepar mig något genom att klippa in från en tråd om dagsform, men det får gå. Vänligen häng mig inte för korspostning. Alltså:
Träningshistoria: Jag har tränat seriöst ungefär en månad efter mer än ett halvår (framför allt sommarmånaderna) med öl, pizza och sitta-på-röven attityd. Innan dess hade jag varit glad nybörjare på gymmet ungefär lika länge och börjat trivas väldigt bra, tills jag segade ihop.
Träning nu: Nu tränar jag styrka tre gånger i veckan (tresplit med rygg-axlar, ben-mage och armar-bröst) och cardio ungefär varannan dag (medeltunga promenader och lite löpning).
Målsättning: Jag är på väg ner i fettvikt, började på 78, och skall ner till 68 eller tills jag är nöjd. Mitt mål är att få synliga, starka och snygga muskler. Jag är inte rädd för att bli för stor (hur kan man vara rädd för att "råka bli" något som kräver så mycket arbete?) så länge det är fråga om lite mindre fett än jag har nu.
Längd: 172 cm
Vikt: 75,5 kg
Ålder: snart 29 år
Nördiga intressen: Star trek, heavy metal och psykologi
Sysselsättning: Psykologstudier och att lyfta tunga saker och sätta ner dem igen
Bilder på dagsläget:
Nu är det bara att bygga!