Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kost & Näring

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-10-19, 13:11   #1
ricc
Registered User

Reg.datum: Oct 2011
Behöver hjälp av dem bästa

Visste inte vart jag skulle lägga tråden så vart här.

Jag är i stort behov av hjälp för jag vet inte vart jag ska vända mig längre och har försökt allt möjligt. Har tränat på gym fram och tillbaka i ett par år,
doc måste jag erkänna att jag inte tränat konstant och har väl inte tagit så väldigt stor hänsyn till kosten. kan inte heller påstå att jag är någon

De jag vill komma till är att jag är 23år och har vägt ca 63-64kg i snart 4-5 år,
jag försöker verkligen att äta mycket och ofta och hålla igång på gymmet men de händer inte ett dugg,
jag kan inte skylla på dåliga gener då jag vet att psyket och viljan slår generna men jag är på gränsen att satsa eller skita i alltihopa närsom.

Är verkligen i stort behov av hjälp, jag gör vad som behövs.
ricc är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-19, 13:12   #2
fulast
Banned User

De jag vill komma till är att jag är 23år och har vägt ca 63-64kg i snart 4-5 år

tråd låst

ps. ät mat, massa mat. så mycket mat som du inte trodde du kunde få dig i.

Senast redigerad av fulast den 2011-10-19 klockan 13:18.
fulast är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-19, 13:13   #3
Nils.R
Klär i skinnrock

Nils.Rs avatar

Reg.datum: Sep 2003
En trolig anledning är att du äter för lite mat.
Om du har svårt att äta större volymer så kan du pröva att äta mer energität mat.
PB/Mål 2013 BP:140(150)/150(160) KB:190/220 ML:265/300

Tränar i skinnrock // Göteborg Kraftsportklubb
Nils.R är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-19, 13:14   #4
Viktor_Balck
Registered User

Viktor_Balcks avatar

Reg.datum: Apr 2006
Kosten är iaf minst lika viktig som träningen så du måste ge det lite tid. Träna bra och ät bra under en längre period så bör det hända saker.
Viktor_Balck är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-19, 13:24   #5
willtjam
pilltjam

willtjams avatar

Reg.datum: Apr 2010
Går du inte upp så har du en hormonrubbning, men det är inte så troligt. Svaret är mest troligt att du äter alldeles för lite, som alla andra har skrivit. Ät mer!!!
willtjam är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-19, 13:41   #6
Mental
Ölkonnässör

Mentals avatar

Reg.datum: Feb 2004
Citat:
Ursprungligen postat av ricc Visa inlägg
Visste inte vart jag skulle lägga tråden så vart här.

Jag är i stort behov av hjälp för jag vet inte vart jag ska vända mig längre och har försökt allt möjligt. Har tränat på gym fram och tillbaka i ett par år,
doc måste jag erkänna att jag inte tränat konstant och har väl inte tagit så väldigt stor hänsyn till kosten. kan inte heller påstå att jag är någon

De jag vill komma till är att jag är 23år och har vägt ca 63-64kg i snart 4-5 år,
jag försöker verkligen att äta mycket och ofta och hålla igång på gymmet men de händer inte ett dugg,
jag kan inte skylla på dåliga gener då jag vet att psyket och viljan slår generna men jag är på gränsen att satsa eller skita i alltihopa närsom.

Är verkligen i stort behov av hjälp, jag gör vad som behövs.

Då utgår jag från att du är tjej och ca 154cm lång. Du har således ett BMI på ca 27 och är således lätt överviktig. Mitt råd till dig är således att minska något på portionerna och lägga till lite konditionsträning till ditt schema.
Din basala metabolism bör vara kring 1400kcal då du är en ganska kort ung tjej. Med en något låg aktivitetsfaktor tror jag du landar kring 17-1800kcal i dagsförbrukning.
Gammal 2011-10-19, 15:10   #7
Sarwien
Registered User

Sarwiens avatar

Reg.datum: Jan 2011
Burger king, Donken, Subway, Max, kebab, chips, friterade grejer, mjölk, feta såser, choklad etc. Alla dessa är dina vänner. Ät kalorität mat.

YouTube
Sarwien är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-19, 16:09   #8
<Mike>
Power level < 9000.

<Mike>s avatar

Reg.datum: Feb 2009
Något som jag tycker det är viktigt att poängtera är att ju mer mat man lyckas få i sig, desto lättare blir det att äta mer. Det kommer inte alltid vara världens jobbigaste grej att få i sig en till potatis.

Ha det som mål att gå upp till 70. Tryck i dig mycket kaloririk mat. Du kommer inte gå upp i vikt genom att träna. Du går endast upp i vikt genom att få i dig mer energi än vad du förbrukar.
<Mike> är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-19, 17:16   #9
Per N
Registered User

Reg.datum: Oct 2010
Tycker du det är jobbigt att äta mycket är ett bra tips att dricka kalorier istället. Pröva dricka 2-3 liter rödmjölk om dagen utöver din normala kost. Återkom om en månad!
Per N är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-19, 17:21   #10
Zonks
Registered User

Zonkss avatar

Reg.datum: Jul 2011
Citat:
Ursprungligen postat av Per N Visa inlägg
Tycker du det är jobbigt att äta mycket är ett bra tips att dricka kalorier istället. Pröva dricka 2-3 liter rödmjölk om dagen utöver din normala kost. Återkom om en månad!
+1 på den.
Gammal 2011-10-19, 18:16   #11
TommieS
Registered User

TommieSs avatar

Reg.datum: Aug 2011
Äta mycket mat, träna hårt och vila! Tryck gärna i dig en gainer tre gånger om dagen om du fortfarande inte går upp i vikt.
TommieS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-20, 17:22   #12
ricc
Registered User

Tack för tipsen, ska göra mitt bästa. Skulle doc behöva lite råd till vad man äter för att gå upp i vikt som inte är utemat då jag inte har råd att köpa pizza och dyl. 7 dagar i veckan!
Någon idé att köpa gainer eller bättre o laga iordning riktig mat istället?
ricc är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-20, 17:40   #13
1684_
Registered User

1684_s avatar

Reg.datum: Jul 2007
laga olrdentlig, god mat i alla varianter. Njut! Svenskhusmanskost vad som helst.
DM guld Diskuskastning 2005 * 5a av 25st 2005 Världsungdomsspelen F15 Diskus * DM guld Diskuskastning 2006 * DM guld Tyngdlyftning 2007 * U-SM guld Styrkelyft 2008 Kiruna * U-NM guld styrkelyft 2008 Norge

Sen försvann hon...
1684_ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-20, 19:05   #14
Fitly
Registered User

Jag var själv i den sitsen, man Tror att man äter mycket eftersom man äter stora portioner jämfört med sina vänner, men det man inte vet är att man ska äta vid mera tillfällen.

Jag körde frukost, lunch, mellanmål, middag, mellanmål och kvällsmål i bara 2 veckor och gick upp. Drick mycket mjölk och ät mycket nötter, de innehåller mycket nyttig fett som gör att du lätt får i dig mycket kalorier.

Kör hårt, det är sjukt enkelt när man väl har kommit igång, liksom ät mer fett vilket är gott, nackdelen blir bara att man går upp mestadels i fett också . . .
Fitly är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:27.