Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Diet, Deff & Fettminskning

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-05-03, 11:23   #1
Gunfire
Banned User

Reg.datum: Apr 2009
Spelar det någon roll?

Jag hade tänkt mig en deff på cirka 1800 kcal, Och allt det här snack om "kolhydrat under deff" spelar det någon roll på resultatet egentligen? Bränner man fett lättare utan kolhydrat under deff?, eller är det det totalt kalorie intaget som är det viktigaste?
Gunfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-03, 11:31   #2
Ollas
ollande medlem

Ollass avatar

Reg.datum: Nov 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Gunfire Visa inlägg
Jag hade tänkt mig en deff på cirka 1800 kcal, Och allt det här snack om "kolhydrat under deff" spelar det någon roll på resultatet egentligen? Bränner man fett lättare utan kolhydrat under deff?, eller är det det totalt kalorie intaget som är det viktigaste?
Totalt kcal intag är det viktiga när du ska droppa vikt men sen hur förbränningen ser ut har jag ingen koll på. Sen om du ska bibehålla så mkt muskler som möjligt under dieten är det väl viktigare med ett högt proteinintag och därav får man dra ned på kolhydraterna.
Men det beror ju på vad du har för mål med deffen/dieten
BLOGG
Gammal 2009-05-03, 11:54   #3
14K
Registered User

14Ks avatar

Reg.datum: Dec 2008
Som Ollas säger så spelar det ingen roll vilken diet du kör.. Så länge du ligger på ett underskott.

Sen så vad jag vet, och de som jag vet kör på lågkolhydrat diet har lättare komma bort från sötsuget och därmed har då en lättare diet där man inte är sugen på sötsaker hela tiden. Endast en rekommendation om du tänker hålla en långvarig diet.. Men underskottet är nyckeln.
14K är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-03, 11:57   #4
Eddie Vedder
Registered User

Eddie Vedders avatar

Reg.datum: Nov 2006
På ett så lågt kcalintag som 1800 kommer du automatiskt hamna ganska lågt på kolhydraterna i vilket fall.

Om du har utgångspunkten att äta minst 2g protein/kg kroppsvikt och dessutom få i dig en okej mängd fett (t.ex. 0.5g/kg kroppsvikt) å återstår ju inte sådär jättemycket kaloriutrymme för kolhydrater.
Eddie Vedder är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:52.