Idag hände något jag inte varit med om tidigare. Tinade som vanligt upp dagens broccoli på en tallrik i micron under tiden jag tillagade den andra maten, då det plötsligt börjar låta konstigt i köket, som knallskott från leksakspistoler ni vet fast inte lika högt, trodde att katterna hade något djävulskap för sig.. men de sov. Så rent logiskt sett måste det kommit utifrån eftersom jag hade öppet fönster och det hördes såpass högt. Så jag kollar ut men allt ser lugnt och stillsamt ut, som det brukar. När jag vänder mig om ser jag hur det blixtrar och skjuter broccoli i hela micron!? Kastar mig på den för att ta ut gaffeln jag antagligen glömde på tallriken eftersom det blixtrade så, vilket det aldrig tidigare har om man inte glömmer bestick på.
Fast denna gång låg det inga kvarglömda bestick på. Bara samma gamla tallrik med halvbränd broccoli på.
Jag har som sagt aldrig varit med om det här förut, att broccoli skjuter blixtar som om det vore elektriskt/strömförande. Innehåller broccoli något ämne som styr detta? Kan även säga att broccolin var djupfryst som tinas snabbt i högsta temperatur. Men det har jag alltid gjort och det har aldrig reagerat på det här sättet.
Finns det en förklaring till detta eller var det spöken?