Citat:
Ursprungligen postat av King Grub
Du befinner dig tydligen i det stadie i början av din träningskarrär då man tror att man kan det mesta om kost och träning. Nästa stadie, som du antagligen snart når, är när man inser att det man kunde inte var ett dugg.
Det du behöver är tung träning, ett flertal års tung träning, och tillräckligt med mat. Vanlig mat, husmanskost, som täcker ditt energibehov. Det du inte behöver är några felaktiga specialknep som att minimera fruktintaget i tron att du får någon slags fruktoschock eller att leva på havrefras på helgerna. Det är inte att "kunna nästan allt om kosten", utan det är att äta fel, helt enkelt.
|
Öö? jag käkar rött kött (bästa 100% protein) samt fullkorns pasta från barilla och räkor, ägg , bönor , gurka för få i mig mer vatten m.m varje dag efter tung träning med fria vikter. jag har inte kommit i stadiet att ja kom på ja kan ingenting om träning. där var jag för flera mån sedan. mina teorier stämmer .
Nu handlar de inte om rätt eller fel utan ett kunnigt svar från er som kan mera om träning.
Jag ska deffa mig till 10% kroppsfett och börja OM styrketräningen därifrån pga fett inte kan omvandlas till muskler.
när jag är på 10% kroppsfett så ska jag påbörja +500 kal per dag och göra tung styrketräning en muskelgrupp per dag samt går ca 15 000 steg per dag.
lätt jogging förekommer ett par km också.
frågan är då: är +500 kal optimalt för att lägga ALLA 500 kal till musklerna?
funkar kroppen så här att om jag käkar 2000 kal och tränat 500 kal så går 1500 som fett till kroppen och 500 ti musklerna?
ja vill inte överskotta fett för få muskler utan ja vill bulka sakta.
detta kommer göra mig större och JA TEORIER BEVISAR ATT MAN KAN BLI BIFF UTAN LÄGGA PÅ SIG MASSA FETT , samtidigt genom ta CAL (inte naturligt föda från lammkött eller mjölk) utan tabletter som sänker kroppsfett procenten och optimerar musklerna samtidigt jag tar 30G kosttillskott whey 80 100% standard och käkar enbart protein.
allt snack om kolhydrater för återhämta sig . tja visst men jag behöver inte sånt. jag tränar tungt och skadar mig inte. jag går inte på sista batterierna utan att slippa behöva skryta kan jag säga att min kropp pallar träna ordentligt utan gainomax efter o skit . mjölk är inte bra efter träning.
haha kan lika gärna ta 1 bit choklad för höja insulin.
eller 1 banan efter träning som jag gör.
så sammanfattning: frågan är : om jag slösar 500 kal på gymmet + jogging sammanlagt , hur mycket ALLMÄNT av maten i KALORIER går till musklerna?
äter du typ 2500 på en måltid (sjukt stor måltid) så går de till magen o blir kagge antar jag. därmed undrar jag vilken siffra som är optimal för allt ska gå ti musklerna? TACKSAMMT om ni INTE undviker ämnet och försöker svara på frågan eller förklara att kroppen inte funkar så .
Mvh