Satt och funderade på detta på bussen hem idag. Det finns flertalet låtar som i princip alla har hört då de har varit populära att ha i exempelvis trailers, YT-filmer osv. Låtar som man nästan kan sjunga och vet hur den går men inte har den blekaste vad den heter eller vem som sjunger. Börjar med:
jag har sökt en låt i åratal nu och jag hoppas att ni kan hjälpa.
jag hörde den när jag var liten och jag satt och lyssna på den om och om igen,dock så fastnade inget utav själva texten på minnet,men 1 sak fastnade iaf.
i början utav låten så hör man ett tåg,efter en stund så stannar tåget(man hör gnisslet) och sen drar låten igång.
det är en metal ballad.
ån som känner igen den eller som åtminstånde kan peka mej åt rätt håll så jag kan lyssna mej fram?
"Stora tänkare har alltid mött kraftig opposition från mediokra tänkare"
Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information
Hur fan kan man missa att Bobby McFerrins Don't Worry, Be Happy heter Don't Worry, Be Happy, låten ger ju iväg namnet rätt rejält.
Med det sagt så är det synd att få människor känner till resten av hans musik, skrev precis ett inlägg om han i babbla-tråden före jag upptäckte denna tråden, så orkar inte skriva mer här.
Hur fan kan man missa att Bobby McFerrins Don't Worry, Be Happy heter Don't Worry, Be Happy, låten ger ju iväg namnet rätt rejält.
Med det sagt så är det synd att få människor känner till resten av hans musik, skrev precis ett inlägg om han i babbla-tråden före jag upptäckte denna tråden, så orkar inte skriva mer här.
Syftade mer på vem det var som hade gjort den, vilket jag inte visste alls innan
C.S.I. använder ju The Who-låtar som intro, och även om nästan alla hört talas om The Who så är det nog inte alla som hört hela låtarna som intro-musiken kommer ifrån. Tycker dom är värda att få lite uppmärksamhet.