Hej alla!
Börjar bli less på kompisarna i min omgivning.
Varje år då jag återigen går in i en deffningsperiod och börjar äta mindre, så tycker de genast att jag är "fanatisk" i det jag gör och de tror att jag är på väg in i en ätstörning eller nåt. Nästan så jag själv tror att jag har en ätstörning under dessa perioder pga. att "normalt" folk tycker att det är så konstigt med det jag håller på med.
"Men du behöver väl inte gå ner mer nu?"
"Varför ska du gå ner för?"
"Du är ju redan smal?"
"Men gud vad manisk du är"
osv.
Grejen är den att varje gång vi sedan är på stranden på sommaren och jag är nydeffad med mina konturer så börjar de istället fråga hur jag gick tillväga, hur jag tränat för att se ut på det och det sättet osv. De blir då helt enkelt avundsjuka på formen man lyckats fixa till, med allt det hårda arbete det innebär vad gäller hållsamhet med godsakerna i livet.
Så åter till frågan, något ni andra känner igen? Är ni också trötta på att folk nästan kollar på er som om ni hade en ätstörning bara för att ni inte vill slänga i er den där glassen eller tårtan som bjuds under deffningsperioden? Eller för att ni inte vill ta den där ölen? Diskutera!
PS Jag super och äter skräp resten av året, så jag är inte extrem på något vis under andra delar av året DS
MrBoris