Jag undrar vad som är bäst.
Att äta en protein/kolhydrat-rik (etc.) måltid direkt efter träningen
eller
Att äta en protein/kolhydrat-rik (etc måltud 30min-1h efter träningen
Eller är det bestämt ingen skillnad?
/Tacksam för svar
Tar själv en proteindrink på gymmet efter passet för de tar alltid lite tid innan jag kommer hem (bastu mm) till maten. Kroppen behöver fyllas på efter träningen och ju förr desto bättre. Men om de går 30-60 minuter så avlider du inte av det
Jag undrar vad som är bäst.
Att äta en protein/kolhydrat-rik (etc.) måltid direkt efter träningen
eller
Att äta en protein/kolhydrat-rik (etc måltud 30min-1h efter träningen
Eller är det bestämt ingen skillnad?
/Tacksam för svar
Vad jag har hört bör du vänta några minuter innan du tar kosttillskott efter träningens. Då inlagringen är som störst. Jag väntar alltid runt 15-30min.
Skrev även och frågade ************* när jag borde/kan ta min gainer efter träning. Dom sa att jag skulle vänta så länge som jag gör men inte ta den senare än 1 timme efter träning.
Vad jag har hört bör du vänta några minuter innan du tar kosttillskott efter träningens. Då inlagringen är som störst. Jag väntar alltid runt 15-30min.
Skrev även och frågade ************* när jag borde/kan ta min gainer efter träning. Dom sa att jag skulle vänta så länge som jag gör men inte ta den senare än 1 timme efter träning.
PS. För optimal verkar alltså.
Hmm...intressant läsning...måste googla lite på det eller kanske kolozeuma räcker *whistle*
Rock solid !!!
Citat:
Ursprungligen postat av Halldin
Låter som klippt och skuret för mormor.
Senast redigerad av Eddie Vedder den 2007-08-26 klockan 06:15.
Får undersöka imorn...pågarna vaknar om 4-5 timmar...VÄÄÄLLING !
Gnatt *poff*