Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-08-25, 10:41   #1
STORk
Banned User

STORks avatar

Reg.datum: Nov 2005
Beachvolley fitness! ;)

Nu på måndag börjar hjulet snurra!
Måndag - fredag ska jag gymma kl 07:00 och färden till gymmet fixar pulsen åt mig direkt. Det är ca 3 km och jag har problem med att ta det lugnt när jag sitter på en cykel.

Än så länge har jag inte riktigt bestämt hur jag ska dela upp passen. De är ju relativt korta (vilket jag tror är bättre än om jag hade haft för mycket tid på mig) och jag tränar ju volleyboll samtidigt som detta. Viktigast är att få till spänsten. Hur överkroppen kommer se ut under beachen -08 är jag inte helt brydd över, men det ska definitivt se bättre ut än i år! *whistle*

Vi kommer ha 2 träningar/vecka inomhus, men utöver det har jag blivit förfrågad om att hjälpa till och serva/spajka mm, tror det är mest relaterat till anfall för min del. Detta gynnar mestadels min teknik, då jag inte tror att jag är den som kommer jobba hårdast under deras träningar.

Låt oss anta att veckan ser ut såhär:
Måndag - Axlar/Biceps + Volleyboll
Tisdag - Rygg + Volleyboll
Onsdag - Ben
Tordag - Bröst/Triceps + Volleyboll
Fredag - Mage + Volleyboll
Lördag - Vila
Söndag - Vila

Ser något mindre bra ut så hojta. Detta är bara en preliminärskiss där jag tänkte att biceps & triceps borde vara några dagar från varandra, samt rygg och mage. Sitter med träningsvärk och skriver så det kanske är därför jag gör såhär..

Sen måste jag ju självklart bestämma hur många set jag ska göra av varje muskelgrupp samt vilka övningar jag ska göra. Här är jag nu, längre har jag inte kommit. Jag ska gå igenom forumet och leta bra trådar så jag kan bestämma hur det blir sen. Måste ju skissa på hur många set jag hinner (jag kommer köra t.ex. 1 set axlar varvat av 1 set biceps, dvs köra så intensivt som möjligt. Ska ju hinna duscha, eftersvettas, dricka min proteinfrukost samt byta om och pinna iväg till jobbet. Tar kreatin också men den har jag tid att ta på jobbet.

Min proteinfrukost består av:
* Proteinpulver (Ultra Pro 3 vanilj)
* 0,5 liter mjölk
* 1 dl fiberhavregryn
* Ev. 1 banan också.
Lägg ihop allting och voilà!

Nu ska jag äta och läsa på forumet efter vettiga övningar. Återkommer!
STORk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-25, 11:35   #2
STORk
Banned User

STORks avatar

Ah, det glömde jag ju helt bort! Okej:

Längd: 176 cm
Vikt: 83 kg
Ålder: 22 år
Spänst: ca 40 cm (stillastående, senast mätt i våras)
Dagsform: Skaplig*

*Har spelat beachvolley 3-4 gånger i veckan under hela sommaren, ungefärlig tid vi spelar är ca 2,5h - 3h. Spelade som mest 14 dagar i sträck mitt i värmeböljan. Säsongen som var spelade vi volleyboll inomhus, och då var det 2*2h/vecka. Formen har nog förbättrats en hel del sen förra hösten men den kan nog bli hell of a lot better!
Gammal 2007-08-25, 11:52   #3
lectris
Registered User

lectriss avatar

Reg.datum: Jun 2006
Citat:
Ursprungligen postat av STORk Visa inlägg
Hur överkroppen kommer se ut under beachen -08 är jag inte helt brydd över, men det ska definitivt se bättre ut än i år! *whistle*
Är du tjej eller kille? jag tar dock en wild guess och gissar att du är kille, med tanke på quoten ovan.
Gammal 2007-08-25, 13:45   #4
STORk
Banned User

STORks avatar

Sant, sant. Jag var duktig och fixade en avatar som föreställer mig när jag är på väg att hoppa upp, så jag hoppas att den gör det hela tydligare!
Gammal 2007-08-25, 13:48   #5
GolDog
Registered User

GolDogs avatar

Reg.datum: Jun 2007
Citat:
Ursprungligen postat av STORk Visa inlägg
Sant, sant. Jag var duktig och fixade en avatar som föreställer mig när jag är på väg att hoppa upp, så jag hoppas att den gör det hela tydligare!
Får man spela topless som tjej ? *hehe*
Skojjar bara, kul med ny journal... när kommer första passet ?
GolDog är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-25, 18:06   #6
STORk
Banned User

STORks avatar

Första passet börjar på måndag, alltså 27/8.
Har inte hunnit komma fram till hur många set och reps jag bör göra av varje, är väl olika på om det är ben eller rygg eller biceps etc. Kom med tips om ni vill, or else..!!.. I'll learn the hard way
Gammal 2007-08-26, 01:33   #7
STORk
Banned User

STORks avatar

Exclamation Flashing news coming up!

Efter en kvälls chattande med en kunnig vän har jag nu gjort en del ändringar på upplägget! Såhär ser det ut nu:

Vecka 35
Måndag
Rygg: 5x10 Latsdrag
Axlar: 2x20 Sittande hantelpress
Biceps: 2x20 Sittande hantelpress

Onsdag
Quadriceps: 4x10 Benpress
Hamstring: 4x10 Bencurl
Vader: 2x20 Sittande vadpress i maskin

Fredag
Bröst: 4x10 Bänkpress
Mage: 3x12 Crunches i kabelmaskin
Triceps: 3x15 Liggande tricepspress

Har fortfarande ingen information om vilka dagar volleybollträningarna ska vara.

Jag kommer inta kreatin och en frukost före gymmet. Frukosten kommer bestå av 1 banan, ½ liter mjölk samt 1 dl havregryn. Efter gymmet tar jag en proteinkick!

Mer info kommer sen!
Gammal 2007-08-26, 09:05   #8
STORk
Banned User

STORks avatar

Lightbulb Oops!

Biceps: 2x20 Sittande hantelpress = FEL!
3x12 Hantelcurl ska det stå. Damn you copy-paste feature!
La in så att jag växlar mellan hantelcurl och skivstångscurl varannan vecka, samt att jag la in hypersträck på måndagar också för att få med korsryggen i passet.

Nu skiner solen och gör mig galen. Jag måste genast styra upp lite beachvolley idag annars blir jag på dåligt humör!
Träningsvärken har inte gett sig än, men i nuläget är det bara skönt. Imorgon vet jag inte om jag finner det lika mysigt!

POW! <-- en smashövning!
Gammal 2007-08-26, 09:45   #9
STORk
Banned User

STORks avatar

Gymschema!

http://bp2.blogger.com/_SM7Fl9m94hk/...-h/gympass.jpg
Sådär ser mitt schema ut!

Senast redigerad av STORk den 2007-08-26 klockan 09:48.
Gammal 2007-08-27, 16:15   #10
STORk
Banned User

STORks avatar

Körde lätt idag. Eller, lätt är nog fel ord. Jag maxade inte, är kanske mer vad jag vill säga. Provade på de olika övningarna och hade nog ett snäpp under vad jag klarar av, mest för att få till tekniken i övningarna och inte göra fel eller inte orka göra alla reps. Hursomhelst, det känns bra! En lugn start.

Nu har mina träningsgrejor kommit på posten. Skor till (inomhus-)volleybollen, en grym ryggsäck och nya knäskydd. Jag väntar fortfarande på min proteinbeställning. Otåligt. Behöver det ju.. Är dyrt att köpa gainomax varje gång efter gymmet. De 20 gram protein som är i hjälper säkert mig men jag är förmodligen i stort behov av en högre dagsdos än nulägets.

Off to Ica to fetch the stuff! "Hurry curry" skulle jag skriva men ångrade mig och tog bort det. Sen blev jag osökt sugen på curry med ris, och kanske banan? Ja, det blir nog en flygande jacob. Hell, det är ju rågott!
Gammal 2007-08-28, 07:23   #11
STORk
Banned User

STORks avatar

Morgonfika: en laddning kreatin följt av en mjölkshejk av 1 banan, 3 msk sockerfri oboy, 5 dl mjölk och 1 dl fiberhavregryn. Mums!
Mild träningsvärk idag. Ikväll ska vi få träna med tjejerna, alltså vi kommer få anfalla på dem etc, vara the bad guys som är duktiga!
"Slå digge!" "Droppa parre!" - "Ja coach!" *PANG!* *PJUFF!*
Gammal 2007-08-29, 21:32   #12
STORk
Banned User

STORks avatar

Ben imorse, gick bra! Lite skeptisk till vadmaskinen som jag provade, låt säga att vaderna inte hade några problem med att hantera maxvikten, men jag tvivlar på att alla "stödmuskler" orkade ens hälften.. Ska prova den andra vadmaskinen nästa vecka och se om det känns bättre.

Lite besviken är jag dock. Jag pressade ur mig allt jag orkade idag på gymmet och har ännu inte fått någon träningsvärk. Mina ben kanske redan är vana att träna och återhämta sig utan att gnälla... motför vissa andra muskelgrupper. Men men. Det blir nog bra i slutändan.

Förresten, mitt proteinpulver har ännu inte kommit i hamn. 8e dagen imorgon, det stod upp till 10 dagar.

I miss my vanilla protein soo much
Gammal 2007-08-30, 22:05   #13
STORk
Banned User

STORks avatar

Volleyträningen gick bra ikväll, timingen smyger sig tillbaka från beachsäsongen. Av någon anledning får man en vilja att hoppa precis ovanför bollen för att få högsta räckvidd (om passet går för nära nät så man måste peta över den på nåt vänster). Sen så är man även en hel smula tidigare i ansatsen i beach eftersom allt går lite i slow motion i just de rörelserna.. i sand, alltså. Inomhus hinner man käka en macka.. okej, inte riktigt, men det är en tydlig skillnad. Mycket att tänka på, dock väldigt skönt att det redan kommer tillbaka så att allt börjar sätta sig igen. Tror jag hoppar högre i år. Antingen det eller så är tekniken bättre!

Nu sova, imorgon bröst mage triceps! Tjoflöjt!
Gammal 2007-08-31, 22:26   #14
STORk
Banned User

STORks avatar

Nu är det slutet av fredagen, dvs två dagar sen benpasset.
Mitt kära folk, jag har inte kunnat gå idag.
Mina steg har varit ca 1.5-2 dm.
Mina kollegor har uppskattat det rejält, då de haft något att skratta åt, gång på gång på gång.
Jag finner det halverst otrevligt. Är det värre imorgon blir det ett långt varmt bad plåster, bara för att!
Gammal 2007-08-31, 22:32   #15
STORk
Banned User

STORks avatar

"långt varmt bad, som plåster på träningsvärken, bara för att!"
grattis till 3 min edit-tid och 5 min siduppdateringstid..

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:37.