Citat:
Ursprungligen postat av piraten99
men om jag äter 60 gram protein fördelat på två frukostar på morgonen, kl 6 och en 8:30. hur länge komer detta protein vara användbart i kroppen innan det inte bli använvbart och blir fett eller nåt?
|
Jag kan inte ge dej några antal timmar men jag gissar att KIng Grub kan. Dock kan jag LOVA dig att det är betydligt längre än till klockan 11. Skulle du äta enbart det där proteinet skulle det troligtvis ge tillräckligt långsam aminosyretillförsel, nu pratar vi dessutom om sammasatta måltider med fett, fibrer och kolhydrater. D.v.s. ännu långsammare magsäckstömning.
Sen kommer en stor del av proteinet användas som energi, dock inget fel i det. Så ska det vara, allt protein man äter används inte som byggstenar i skelettmuskulaturen tack och lov.
Det tar många timmar så oroa dig inte.
Citat:
Ursprungligen postat av piraten99
jag äter sen lunch 11 och om jag ser att det inte är nå kyckling, kött, tonfisk mm lunch så kommer jag ta en protein drink då. tex om det är fisk pinnar och potatis och lite sallad. då kommer jag tänka "här måste jag fylla ut med en protein drink"
|
Visst kan du ta en drink då om du känner för det, men allvarligt talat tror jag du får i dej tillräckligt med protein även vid den måltiden om det bara är tillräckligt med mat överhuvudtaget.
Jag tror du underskattar hur länge det faktiskt tar innan allt du äter helt har lämnat magsäcken och "gjort sitt" i kroppen om du äter mycket mat (vilket du uppenbarligen gör.