Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-05-04, 15:05   #1
Jesper
Banned User

Jespers avatar

Reg.datum: Nov 2004
negativt?

idag när jag hade kört mitt halvkropps pass(överkropp) på cirka 1.45 timme med bra intensitet och runt 8-10 set per muskelgrupp så kände jag att jag hade mer att ge, så började köra lite strö övningar som jag inte brukar köra. Undrar om det ger något eller om det bara var slöseri med tid? kan det tillochmed vara negativt för muskeltillväxten att köra för länge och för många set?
Jesper är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-04, 15:22   #2
Rahf
Registered User

Rahfs avatar

Reg.datum: Feb 2007
Negativt behöver det inte vara, men du ska inte känna att du måste vara helt slutpumpad efter ett pass. Du gör det du ska göra med intensitet och bravur, TA I MED TRÖCK! Jag känner alltid att jag kan ge lite mer men jag väljer hellre att fokusera min dag på annat.

1 timma och 45 minuter är redan det lite lång tid, kör du längre vila mellan set?
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-04, 15:23   #3
überstarken
Registered User

überstarkens avatar

Reg.datum: Feb 2007
Kör du dina ströövningar om du känner för det.

Om något är "för mycket" är det just _för_ mycket, alltså mindre hade varit bättre. Det behöver dock inte betyda att dina ströövningar innebär för mycket träning, kanske tvärtom - att det blir med lagom istället för för lite =]

Följ min träningsutveckling här!
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Är rutorna blott ett minne, är man helt enkelt fet.
überstarken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-04, 15:31   #4
Jesper
Banned User

Jespers avatar

Reg.datum: Nov 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Rahf Visa inlägg
Negativt behöver det inte vara, men du ska inte känna att du måste vara helt slutpumpad efter ett pass. Du gör det du ska göra med intensitet och bravur, TA I MED TRÖCK! Jag känner alltid att jag kan ge lite mer men jag väljer hellre att fokusera min dag på annat.

1 timma och 45 minuter är redan det lite lång tid, kör du längre vila mellan set?
det kanske låter mkt men kör ganska intensivt tycker jag har bra flås genom hela passen. såg ut såhär idag iaf 6 set snebänk ,2 set cableflyes ,5 set chins , 3 set latsdrag, 5 set hantelrodd, 11 set biceps, 10 set triceps, 4 set shrugs, sen började och avslutade jag passet med rotacuf träning. det tog ca 1.45 sen blöev det väl en 35 min till med ströövningar.
Jesper är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:24.