Nu är det dags! William ska bli slim will!
Deffstart idag den 5:e februari, beräknat stopp 5:e maj
Mål:
Tappa 5-10kg fett
Utöka konditionen och få bättre tider på olika löpningsdistanser
Genomföra Gbg-varvet den 12:e maj på 21km med en bättre tid än förra årets 1:49
Erfarenhet:
Har våren 2006 ägnat mig åt ett deffupplägg. Jag gick ner 5kg under en 1månads period baserat på väldigt mycket joggande och envis kalorirestriktion. Då hade jag dock ej lika stor planering på hur måltiderna såg ut, och i vissa perioder var det snarare svält och säkerligen en nettoproteinsyntes som var betydligt negativ!
Denna gång ska jag försöka bibehålla min proteinsyntes tillräckligt positiv för att behålla muskelstyrka men ändå uppnå en ok viktnedgång. Främst pga denna 3 månaders period uppdelat på 5-10kg
Träning:
3 styrkepass på gymmet för att trycka upp proteinsyntesen över en vecka som mätperiod. 3 Intervallpass ute i banan för att förbättra konditionen och åstadkomma ett energiunderskott. Tränar jag måndag på gymmet, springer jag tisdag etc
Livstil:
Arbetar numera för bemanningsföretaget Manpower som parkeringsvakt och även lastare på ett råvarulager. 4-5dgr i veckan promenerar jag 3h i hyfsad rask takt för att kontrollera bilar vilket är drygt 12-15h promenader i veckan
1-2 dgr i veckan arbetar jag även 3h på morgonen med att lasta ut 50kg kryddsäckar ur containrar, hur stor E mängd som går åt vid detta arbete vet jag ej, men jag antar det är relativt stort
Kosthållning:
Proteinkällor:
Kvarg
Lättkesella
Kycklingfiléer
Stillahavstorsk
Tonfisk
Kolhydratkällor:
Potatis
Polar extrem
Fettkällor:
Rapsolja
Makrill i tomatsås
oliver, avocado
Kosttillskott:
Multivitamin/mineral
Omega-3
EAA kapslar
Vassleprotein samt kolhydratspulver
Ett vanligt matschema över en dag
Frukost:
1 multivitamin/mineral
1 kapsel Omega-3
Polar extrem bröd med skinka
Lunch:
500g kvarg alt 250g lättkesella tillsammans med en matsked linfrön
Middag:
400g stillahavstorsk( ett paket) alt 200g kycklingfilée, potatis och en grönsaksallad tillverkad av isbergsallad, tomat, gurka, paprika och linfrön med lite rapsolja alt olivolja på
Kvällsmål:
1 tonfiskburk i olja, alt en makrill i tomatsås
Synpunkter på detta schema godtages gärna!
Jag kommer löpande att lägga upp bilder på hur deffen kommer att fortsätta varje vecka, ( beror på om brorsan eller min flickvän orkar med mig

)