Det sägs att man gå upp ca 1pound(0,45kg?) muskler i veckan om vilan, kosten och träningen är optimal.
Jag tänkte då gå upp och några kilon till sommaren och undrar om jag äter tillräckligt? Om inte så vad ska jag komplettera min kost med?
Jag äter oftast väldigt oregelbundet men jag försöker äta 4mål om dagen. Här nedan är ungefär vad jag äter på en dag.
Frukost äter jag direkt när jag vaknar ca 13:00:
En skål med havregryn med sylt och 2st kokta ägg. Om det är slut på ägg eller om jag är stressad så dricker jag en proteinshake till.
Lunch äter jag ca 16:00:
Stekt kalkon/kycklingfile med fullkornspasta... ibland har jag sås och blandade grönsaker till.
Innan jag går och tränar vid 18 tiden så äter jag en frukt.
Efter träningen dricker jag protein och äter en frukt.
Middag ca 20:00
Stekt kalkon/kycklingfile med fullkornspasta... ibland har jag sås och blandade grönsaker till.
Natt måltid ca 12:00
Och direkt innan jag ska sova så brukar jag dricka protein.
Förutom detta dricker jag ca 5g kreatin 3ggr om dagen blandat med vatten.
Jag är 179cm väger ca 64kg. Målet är att väga 70kg till sommaren. Jag har käkat såhär ända sen 1januari och jag har tyckts gått upp 1kg, om det är muskler vet jag ej. Jag har väldigt lite fett(mina magmuskler o ben syns). Ehmm jag har börjat träna ca 3-4ggr i veckan.
Dag 1: Rygg, biceps.
Dag 2: Bröst, triceps.
Dag 3: Ben, vader.
Dag 4: Axlar, mage.
Aja jag hoppas ni har några råd och synpunkter.