Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-11-29, 00:06   #1
Löjtnant Blank
AKA Kapten Klänning

Löjtnant Blanks avatar

Reg.datum: Feb 2004
Hot sleeper

Jag blir fruktanvärt varm när jag sover. Om dagarna har jag aldrig problem med att jag blir för varm, men så fort jag somnar börjar min kropp att glöda. Det är, som ni förstår, jobbigt att behöva vakna upp mitt i natten, svettig som en ardenner. Är det någon som känner igen sig, eller bör jag känna mig som elefantmannen, och dra mig tillbaka från all mänsklig kontakt?

Jag har sänkt värmen i rummet och bytt till ett tunnare täcke. Det hjälpte lite, men inte mycket. Blir nästa steg att införskaffa en mysig och lagom stor frysbox, eller finns det något annat som hjälper? Specialtäcken eller -kuddar kanske?
Löjtnant Blank är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-29, 00:08   #2
Mantus
småmysigt slampig

Mantuss avatar

Reg.datum: Jul 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Löjtnant Blank
Jag blir fruktanvärt varm när jag sover. Om dagarna har jag aldrig problem med att jag blir för varm, men så fort jag somnar börjar min kropp att glöda. Det är, som ni förstår, jobbigt att behöva vakna upp mitt i natten, svettig som en ardenner. Är det någon som känner igen sig, eller bör jag känna mig som elefantmannen, och dra mig tillbaka från all mänsklig kontakt?

Jag har sänkt värmen i rummet och bytt till ett tunnare täcke. Det hjälpte lite, men inte mycket. Blir nästa steg att införskaffa en mysig och lagom stor frysbox, eller finns det något annat som hjälper? Specialtäcken eller -kuddar kanske?

Samma här, brukar öppna fönstret, efter några timmar blir det så kallt i rummet att jag kan sova.
Att gå upp på morgonen blir jobbigt dock.
Gammal 2006-11-29, 00:09   #3
MacLeod
Registered User

MacLeods avatar

Reg.datum: Mar 2003
Citat:

Sover du väldigt tungt/hårt? Kan du vakna med "somnade" armar eller liknande? Svettas du lika mycket om du har druckit alkohol innan? Svettas du lika mycket vardagar som helger när du är ledig?
Gammal 2006-11-29, 00:12   #4
Snake
Banned User

Snakes avatar

Reg.datum: Feb 2005
Citat:
Ursprungligen postat av MacLeod
Sover du väldigt tungt/hårt? Kan du vakna med "somnade" armar eller liknande? Svettas du lika mycket om du har druckit alkohol innan? Svettas du lika mycket vardagar som helger när du är ledig?
Vad skulle det tyda på isf.?
Snake är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-29, 00:13   #5
Löjtnant Blank
AKA Kapten Klänning

Löjtnant Blanks avatar

Ja, jag sover väldigt tungt, och kan ofta vakna utan känsel i en arm eller hand. Om jag dricker alkohol svettas jag nog mindre eller lika mycket, tror jag (jag är faktiskt inte säker). Svettas lika mycket vardagar som helger. Vad kan det vara?
Gammal 2006-11-29, 00:13   #6
Yes
Banned User

Yess avatar

Reg.datum: Aug 2005
Citat:
Sover du väldigt tungt/hårt?
När jag väl somnar så...

Citat:
Kan du vakna med "somnade" armar eller liknande?
Alltid

Citat:
Svettas du lika mycket om du har druckit alkohol innan?
Vet inte, har inte druckit alkohol på ett år.

Citat:
Svettas du lika mycket vardagar som helger när du är ledig?
Ja. Dvs. närmast ingenting, förutom möjligtvis när jag sover.

Er diagnos Dr. McLeod?
Yes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-29, 00:16   #7
MacLeod
Registered User

MacLeods avatar

Citat:
Ja, jag sover väldigt tungt, och kan ofta vakna utan känsel i en arm eller hand. Om jag dricker alkohol svettas jag nog mindre eller lika mycket, tror jag (jag är faktiskt inte säker). Svettas lika mycket vardagar som helger. Vad kan det vara?
Personligen tror jag bara att du sover väldigt hårt, och därför svettas. Det här med arm/hand är en bra indikation på just det.
Sen finns det ju bra mycket värre saker som kan innebära nattliga svettningar, men då är det dags att gå till läkare.
Gammal 2006-11-29, 00:17   #8
Kabuto
man vänjer sig

Kabutos avatar

Samma här, måste nästan jämt ha fönster på glänt för att kunna sova..
Kabuto är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-29, 00:19   #9
MacLeod
Registered User

MacLeods avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Yes
När jag väl somnar så...

Alltid

Vet inte, har inte druckit alkohol på ett år.

Ja. Dvs. närmast ingenting, förutom möjligtvis när jag sover.

Er diagnos Dr. McLeod?
Nu var det ju inte din tråd, men när det kommer till dig så tror jag du har drabbats av lymfom. Eller så har du kanske ångest. Sök läkare.
Gammal 2006-11-29, 00:19   #10
Zakath
Ich bin Bananatastic!

Zakaths avatar

Reg.datum: Jan 2004
Sov endast med lakan (och ev. påslakan), jag gör det året runt. Riktiga män behöver inget täcke.

Ibland blir det tyvärr ganska svettigt ändå om det är för varmt i rummet, men det är värst på sommaren och oftast inget stort problem på vintern.
Zakath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-29, 00:19   #11
Yes
Banned User

Yess avatar

Citat:
Personligen tror jag bara att du sover väldigt hårt, och därför svettas. Det här med arm/hand är en bra indikation på just det.
Sen finns det ju bra mycket värre saker som kan innebära nattliga svettningar, men då är det dags att gå till läkare.
Vad finns det för värre saker? Föd min hypokondri!

Mina armar har för övrigt sjukt lätt för att somna. Räcker typ med att jag ligger med händerna på magen.
Gammal 2006-11-29, 00:21   #12
MacLeod
Registered User

MacLeods avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Yes
Vad finns det för värre saker? Föd min hypokondri!

Mina armar har för övrigt sjukt lätt för att somna. Räcker typ med att jag ligger med händerna på magen.
Jag kan mata dig. http://www.google.se/search?q=nattli...sv-SE:official

Cancer? MS? HIV? Vad vill du ha?

Jag hade iaf sökt läkare om jag hade haft nattliga svettningar som inte verkar upphöra vad jag än gör.
Gammal 2006-11-29, 00:24   #13
Löjtnant Blank
AKA Kapten Klänning

Löjtnant Blanks avatar

Hmm. Jag ska nog ringa vårdcentralen imorgon. Hade inte en aning om att det kunde vara något allvarligt. Tack, Mac!
Gammal 2006-11-29, 00:29   #14
Grisen
Registered User

Reg.datum: Feb 2002
Citat:

Ha ha, du skriver roligt Blank.

Hoppas det inte är nåt allvarligt.
Grisen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-29, 00:29   #15
Yes
Banned User

Yess avatar

Citat:
Jag kan mata dig. http://www.google.se/search?q=nattli...sv-SE:official

Cancer? MS? HIV? Vad vill du ha?

Jag hade iaf sökt läkare om jag hade haft nattliga svettningar som inte verkar upphöra vad jag än gör.
Hjelp!

Bra, då har du skrämt mig lite. Nu skall jag sova!

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:45.