Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-09-13, 08:00   #1
Papi
Registered User

Papis avatar

Reg.datum: Aug 2004
Partiledarutfrågningen

Snacka om underhållning!
Jag är förvånad att ingen skapat en tråd om detta ännu. Klart intressantaste i valrörelsen hittills.
Jan Guillou är ju bara för rolig! Han konstaterade snabbt att Lars Ohly var socialdemokrat!
Seriöst, så tycker jag Ohly var den som klarade sig bäst och gav bäst intryck. Lugn, sansad, stod på sig och gav hyfsat raka svar.
Persson blev jag mest sur på. Han försökte dra ut på tiden och undvika frågor genom att spåra ur i kärleksförklaringar och annat trams. Som vanligt så kallade han folk vid förnamn med sitt förmanande sätt. Tragiskt att han är helt okunnig om hur studentlån fungerar idag också. Blev mycket förvånad att utfrågarna inte reagerade på detta. Illa!
Maria Wetterstrand klarade sig också rätt bra tycker jag. Intressant att höra resonemanget även om jag inte tror på det för fem öre.
De var nog väldigt nervösa, partiledarna. Kan inte vara lätt att bli utfrågad av två tungviktare som Guillou och Rosenberg.
Vad tyckte ni om programmet?

Ikväll blir det nog ännu roligare! Då ska alliansen grillas!
Papi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-09-13, 08:30   #2
elan
Registered User

elans avatar

Reg.datum: Jan 2005
Detta har jag helt missat. Jag är på tok för dålig på att titta på TV, ni måste ju förvarna INNAN sådant här sänds.
elan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-09-13, 08:33   #3
Coldsmith
fjollhulken

Coldsmiths avatar

Reg.datum: Sep 2003
Göran Persson smiter alltid undan. Och så fort han pressas så tar han till namnsägande eller liknande översittarfasoner. Han är så jävla uppenbar. Lika uppenbar som han förr var när han tog av sig glasögonen.
Så fort han tar till det tricket så borde folk ifrågasätta det. Undrans hur han skulle reagera.
Gammal 2006-09-13, 10:02   #4
Tenzu
Registered User

Tenzus avatar

Reg.datum: Oct 2004
Känns tryggt att veta att studielån bara ska betalas tillbaka med max 4% av inkomsten - och att de som får pynta med 1/3 av sitt soc bidrag bara ser i syne.
Tenzu är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-09-13, 10:37   #5
Papi
Registered User

Papis avatar

Reg.datum: Aug 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Tenzu
Känns tryggt att veta att studielån bara ska betalas tillbaka med max 4% av inkomsten - och att de som får pynta med 1/3 av sitt soc bidrag bara ser i syne.
Jo, han yrade duktigt där. Lån tagna efter juni 2000 gäller inte 4%-regeln för. Synd att inte utfrågarna visste detta.
Papi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-09-13, 10:42   #6
130kg finsk sisu
130 kg finsk fotomodell

130kg finsk sisus avatar

Reg.datum: Apr 2006
Fast jag kan ärligt säga med handen på hjärtat att jag hatar vänstern och kommunister. Men man kan inte låta bli att gilla Ohlys personlighet. Han är rak och folklig! Men att han sen kallar sej kommunist gör att jag blir stridslysten och äcklad...
130kg finsk sisu är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-09-13, 10:42   #7
NBT
Registered User

Reg.datum: Sep 2006
Håller med om att Ohly gjorde jättebra intryck! Är inte alls någon vänsteranhängare, men han skötte sig exemplariskt.
Gammal 2006-09-13, 10:43   #8
elan
Registered User

elans avatar

Reg.datum: Jan 2005
Tittar på det nu på tv4.se, tack interwhebben! Jag gillar inte Göran Persson, tycker han gör bort sig lite med sitt snack om svampplockning och hur gullegull-nykär han är. Lägg därtill hans ovana med namnsägandet, usch.

För min del är jag mer intresserad av alliansen ikväll.
elan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-09-13, 10:58   #9
Noodles
Registered User

Noodless avatar

Reg.datum: Mar 2005
Citat:
Ursprungligen postat av 130kg finsk sisu
Men att han sen kallar sej kommunist gör att jag blir stridslysten och äcklad...
Han har väl sagt att han inte längre kallar sig kommunist och att det var ett misstag att tidigare göra det?
Gammal 2006-09-13, 11:03   #10
130kg finsk sisu
130 kg finsk fotomodell

130kg finsk sisus avatar

Noodles! Hur som helst är han på vänsterkanten... Visst han får ha sina åsikter, men som jag skrivit flera gånger är extremvänster och Finland 2 saker som inte går riktigt ihop...
Gammal 2006-09-13, 11:07   #11
Noodles
Registered User

Noodless avatar

Citat:
Noodles! Hur som helst är han på vänsterkanten... Visst han får ha sina åsikter, men som jag skrivit flera gånger är extremvänster och Finland 2 saker som inte går riktigt ihop...
Det vet jag redan och jag förstår varför du känner så. Jag reagerade bara på ordvalet kommunist som Ohly uttryckligen tog avstånd ifrån.
Gammal 2006-09-13, 11:13   #12
130kg finsk sisu
130 kg finsk fotomodell

130kg finsk sisus avatar

OK! Ja ber om ursäkt. Men jag har svårt att tro att han inte kallar sig kommunist när han borstar tänderna och kollar sej i spegeln. Orsaken varför han slutade kalla sig kommunist var att han ville/måste vara PK!
Gammal 2006-09-13, 11:21   #13
Noodles
Registered User

Noodless avatar

Citat:
OK! Ja ber om ursäkt. Men jag har svårt att tro att han inte kallar sig kommunist när han borstar tänderna och kollar sej i spegeln. Orsaken varför han slutade kalla sig kommunist var att han ville/måste vara PK!
Det är även vad jag tror. Oavsett om han var/är kommunist så håller jag med honom själv om att det var politiskt klantigt att kalla sig det offentligt.
Gammal 2006-09-13, 11:34   #14
Baan
Registered User

Baans avatar

Reg.datum: Apr 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Coldsmith
Göran Persson smiter alltid undan. Och så fort han pressas så tar han till namnsägande eller liknande översittarfasoner. Han är så jävla uppenbar. Lika uppenbar som han förr var när han tog av sig glasögonen.
Så fort han tar till det tricket så borde folk ifrågasätta det. Undrans hur han skulle reagera.
och FR gör exakt samma sak, han rabblar upp valllöften och liknande. what's new?

@Twitter
Baan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-09-13, 11:40   #15
MasterChief
Världens Största Kyk®

MasterChiefs avatar

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Stämmer. Han sade tydligt (i Agenda om jag minns rätt) att han inte tänker kalla sig kommunist längre men att han är "sina ideal trogen". Så det är bara etiketten han vill ha bort.
MasterChief är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:31.