Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kost & Näring

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-04-02, 12:03   #1
Embrace_the_end
Registered User

Reg.datum: Mar 2006
Onyttigheter under helgen?=)

Vad äter ni för onyttigt under helgerna?

är det nån fara om man slänger i sig en pollypåse/ostbågar/lösgodis/ under helgen om man äter bra i veckorna o tränar gym minst ca 1 timma per dag hela veckan.springer öven ca 15 min varje dag, innan träning.

Lagras fettet o sockret i godis lätt som fett`?..:S
Embrace_the_end är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-02, 12:05   #2
Kaboffastar
Fettecke tar täten

Kaboffastars avatar

Reg.datum: Mar 2005
igår vart det 1 sibyllaburre med pommes
1 kebabpizza 1 utan lök
60 cl sprit å nån öl.

sa jag att jag är på deff ?
( En polare fyllde 20, usch )
Kaboffastar är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-02, 12:08   #3
Embrace_the_end
Registered User

Okej...inte i nyttigaste laget kanske?

Men så här onyttigt blir det kanske inte varje helg?:P
Gammal 2006-04-02, 12:13   #4
TigerÖga
Registered User

TigerÖgas avatar

Reg.datum: Aug 2005
käkar pizza varje dag på helgerna annas äter jag ganska strikt ser helgen villan som min villa men även min psykologisk från träning.
TigerÖga är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-02, 12:15   #5
Embrace_the_end
Registered User

Nån som kanvara seriös o svara på frågan?...tack
Gammal 2006-04-02, 12:19   #6
RajtanTajtan
Banned

RajtanTajtans avatar

Klart att det är bättre för kroppen om du inte trycker i dig massa onyttigt. Det enda det är bra för är för psyket. För den bästa dieten är ju den orkar hålla på med längst, och det är ju där ätardagen kommer in i bilden.
RajtanTajtan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-02, 12:31   #7
pilt77
Taxidriver

pilt77s avatar

Reg.datum: Feb 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Embrace_the_end

är det nån fara om man slänger i sig en pollypåse/ostbågar/lösgodis/ under helgen om man äter bra i veckorna o tränar gym minst ca 1 timma per dag hela veckan.springer öven ca 15 min varje dag, innan träning.
nej
pilt77 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-02, 12:34   #8
stenis
Registered User

Reg.datum: Jun 2004
Klart att det för kroppen är nyttigare att du struntar i den där ostbågepåsen och tar en burk tonfisk istället, men du måste ju fråga dig själv vad det är för liv du vill leva.

Vill du leva ett liv där du inte kan se fram emot något gott under veckan så forstätt tugga tonfisken på helgen, men vill du leva ett hälsosamt liv där du mår psykiskt bra så unna dig en ätardag där du får trycka en ostbågepåsa tex.

Lovar att den inte kommer sabba din träning på något vis, snarare kommer den få dig att må bättre som människa då du glatt har något att se fram emot o jobba för under veckan.

En dag då man unnar sig något gott är för mig självklart, vad skulle man annars leva för liv? Om det sen är en påse godis eller en extra stor portion Klyftpotatis o kött, eller kanske båda, ja det är upp till var och en, men något bör man unna sig under veckan, annars kommer man få ett förbannat tråkigt liv.
stenis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-02, 12:38   #9
Fredrik_S
Registered User

Fredrik_Ss avatar

Reg.datum: Nov 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Embrace_the_end
Lagras fettet o sockret i godis lätt som fett`?..:S
Ja
Fredrik_S är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-02, 12:50   #10
Isdrake
Registered User

Isdrakes avatar

Reg.datum: Nov 2005
Igår åt jag tre muffins (jag bakade nämligen), 100g mörk choklad, några nougatbitar i choklad som min sambo gjort och ca 100g popcorn. Jag deffar för tillfället och hade sparat en del kalorier samt tränat extra för att kunna frossa lite en kväll. Framåt slutet blev det mest att jag pressade ner det bara för jag kämpat så hårt för att kunna göra det. Istället mådde jag illa istället. >_<;

Nej, nu vill jag inte se choklad på ett tag.
Isdrake är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-02, 13:33   #11
rbn
Registered User

rbns avatar

Reg.datum: Aug 2005
Käkade 2st Marabou Nougat, glass och 3 bullar.
rbn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-02, 13:50   #12
Beast
Registered User

Beasts avatar

Reg.datum: Nov 2003
Samma som alltid, möjligtvist lyxar jag 1 måltid.
Gammal 2006-04-02, 13:55   #13
Baan
Registered User

Baans avatar

Reg.datum: Apr 2004
Finns egentligen inte anledning att käka onyttigheter, kolhydratsladdning är en sak, men det lär dom flesta som styrketränar inte hålla på med. Om man inte kör deffdiet och i princip bara styrketränar så kan även en ordentlig ätardag vara ganska negativ i mitt tycke. Om man deffar å andra sidan och bränner en del fett om dagarna så tycker jag inte just den dagen förstör lika mycket. På en mer byggardiet hade jag försökt minimera skitmaten och skippa ätardagen.

@Twitter
Baan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-02, 13:57   #14
MikeAlex
Registered User

Jag brukar alltid unna mig något extra på helgen, både vad gäller ätande och drickande... ibland mer, ibland mindre. Mitt stora problem bara är att min (numera) strikta och kontrollerade diet under vardagarna får mig att då jag druckit alkohol, frossa okontrollerat... Det känns liksom inte så viktigt att vara hälsosam då.. så ångrar jag mig dagen efter.

Denna helgen var jag på afterwork på en kinakrog i fredags, drack en massa, och proppade mig full med gratis kinamat. Ganska äcklig var den, massa flott och friterat. Men det hindrade inte mig...
Sen på kvällen innan jag gick hem drog jag en meny på Burger King, med pommes o stor burgare o allt...

Igår (lördag) var jag på fest... drack en massa samt proppade mig med så mycket snacks, godis och annat som de bjöd på att jag mådde illa...

Men men, bara o börja leva munkliv nu i veckan igen. XD
MikeAlex är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-02, 14:09   #15
Vimpyboy
Sweetnows

Vimpyboys avatar

Reg.datum: Nov 2004
Jag får alltid sån jävla ångest när jag har fuskat på helgerna. Problemet är att om jag dricker kan dte vara så förbannat gott med en hamburgare, french hot dog på statoil eller annat och sen när jag vaknar upp lite bakis så finns det inget godare än en fet hamburgare.

Den här helgen har dock gått hyfsat bra, blev 9 starköl igår, men annars så har jag klarat mig bra.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:45.