Citat:
Ursprungligen postat av wintersnowdrift
Jag behöver en tråd där jag kan spy galla över vädret!
Läste precis smhi:s prognos och nu ska det tydligen bli plusgrader IGEN i slutet av veckan  . När kommer vintern egentligen? Jag vill att sjöarna ska frysa någon gång så att man kan åka skridskor. Och så fort det blir december vill jag ha ett tjockt snötäcke som står sig till slutet av mars - jag måste Vasaloppsträna!
Jag vill inte ha ännu en slaskvinter med regn på julafton, kala träd (för finns det något vackrare än snötyngda granar?) och mörker, mörker, mörker - snön lyser ju åtminstone upp lite! Är jag ensam om att sakna vintern?
//Kristin
|
Måste ge min syn på saken här. Idag for vi ut i distriktsveterinärbilen. Brum brum. Strålande solsken, rimfrost överallt, liiite pudersnö - dvs fantastiskt vinterlandskap. Lägg även till rejält halt väglag och minivägar ute i skogen där vår lilla buss for fram. Brum brum.
Väl framme vid vår destination är vi iklädda raggsockor, långkalsonger, mameluckor i ylle, arbetsbyxor (blåkläder), t-shirt, underställströja, fleecetröja samt en vindtät ytterjacka. Å visst ja, lägg till mössa, vantar och stålhättestövlar.
Sen står vi i en ouppvärmd, oisolerad lada i 5 timmar och håller på att frysa h*cken av oss. Tårna kändes inte längre, man stod och hackade tänder och inte för att man var lite huttrig utan för man FRÖS.
Ah, totalt hemsk dag. Önskar det vore plusgrader hela vintern.
(btw gillar jag också åka längdskidor i fint väder men inte just nu

)