2005-11-18, 12:39
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2005
|
får man mönstra fler än en gång?
yes, ponera att man redan varit på mönstring och där blivit given frisedel, kan man då ansöka om ny mönstring förutsatt att man är under 24(??).. ?
|
|
|
2005-11-18, 12:40
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2004
|
Nej
|
|
|
2005-11-18, 12:47
|
|
Registered User
|
100 percent sure?
|
|
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2004
|
du kan överklaga beslut, inte mönstra om!
|
|
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2003
|
sorry, you blew it =(
|
|
|
2005-11-18, 12:49
|
|
Registered User
|
aah, okej. tack allesammans
|
|
|
2005-11-18, 12:49
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Baan
du kan överklaga beslut, inte mönstra om!
|
Precis. Dessutom får man frisedel blir man avskriven från försvarsmaken, förmodligen för att man är för kass och inte duger till nått. Så varför skulle dom vilja mönstra den personen igen då?
|
|
|
2005-11-18, 12:58
|
|
Tyrannosaurus flex
Reg.datum: Jul 2003
|
Källa på det?
|
|
|
2005-11-18, 13:00
|
|
Registered User!
Reg.datum: Nov 2002
|
ring och snacka med pliktverket. har en polare vars bror mönstrade två ggr. första gången så var han inställd på frisedel och presterade därefter, när han sedan ångrade sig så snackade han med dom och berättade hur det var.. han gjorde lumpen.
|
2005-11-18, 13:05
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Fartman
ring och snacka med pliktverket. har en polare vars bror mönstrade två ggr. första gången så var han inställd på frisedel och presterade därefter, när han sedan ångrade sig så snackade han med dom och berättade hur det var.. han gjorde lumpen.
|
exakta anledningen till att jag ställde frågan faktiskt, har hört många turer kring ämnet och tänkte höra hur det låg till. har ringt pliktverket i karlstad och dom ville inte svara på frågan utan kopplade mig till mitt regionala kontor som inte lyfte på luren. skall ringa till stockholmskontoret och höra.
en klarhet jag fått hittils är ju att folk här mer än gärna skriver vad som helst utan att behöva grund för det.
|
|
|
2005-11-18, 13:13
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av MUGEN
exakta anledningen till att jag ställde frågan faktiskt, har hört många turer kring ämnet och tänkte höra hur det låg till. har ringt pliktverket i karlstad och dom ville inte svara på frågan utan kopplade mig till mitt regionala kontor som inte lyfte på luren. skall ringa till stockholmskontoret och höra.
en klarhet jag fått hittils är ju att folk här mer än gärna skriver vad som helst utan att behöva grund för det. 
|
Precis ring och kolla med dom, var övertygande och säg sådant som att du funderar på att bli yrkesmilitär så dom tar dig på allvar. Att folk säger vad för skit som helst utan någon som helst kunskap borde inte komma som nån förvåning.
Lycka till!
Du kan kolla på det här forumet åxå www.soldf.com
|
|
|
2005-11-18, 13:37
|
|
Registered User
|
Nu har jag ringt till Stockholm, som inte heller svarade i telefon.
eftersom alla tycks ha rikstäckande kafferast på pliktverket har jag skrivit ett utförligt brev till mitt regionala kontor så får vi se vad dom svarar.
genom SoldF fick jag däremot reda på att vissa inte bara mönstrat två gånger utan genomfört full militärtjänst 2 ggr
|
|
|
2005-11-18, 13:40
|
|
Registered User!
|
Citat:
Ursprungligen postat av MUGEN
Nu har jag ringt till Stockholm, som inte heller svarade i telefon.
eftersom alla tycks ha rikstäckande kafferast på pliktverket har jag skrivit ett utförligt brev till mitt regionala kontor så får vi se vad dom svarar.
|
Det lät bra, brev ger alltid ett seriöst intryck.
|
2005-11-18, 14:30
|
|
Det var en gång en tråd-master!
Reg.datum: Jun 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av slobban
Precis. Dessutom får man frisedel blir man avskriven från försvarsmaken, förmodligen för att man är för kass och inte duger till nått. Så varför skulle dom vilja mönstra den personen igen då?
|
Så bara för att man inte uppfyller deras krav så är man kass och duger inte till nåt?
Idiot.
|
|
2005-11-18, 17:35
|
|
Registered User!
|
Citat:
Ursprungligen postat av egge
Så bara för att man inte uppfyller deras krav så är man kass och duger inte till nåt?
Idiot.
|
Någon som tog åt sig?
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:00.
|

|