Hur mycket datatrafik drar en iphone i "daglig drift"?
Jag har en gammal iphone4 (eller kanske det är iphone5) som jag i nuläget inte har nåt abonnemang på. Jag tänkte skaffa ett kontantkort och sedan egentligen mest ha med den då jag är ute och springer och använda i Strava eller Runkeeper ifall inte detta käkar datatrafik i massor så jag måste förnya kontantkortet hela tiden. Jag kommer bara använda den till att ringa ifrån vid enstaka tillfällen, och jag kommer kunna komma åt internet via wifi då jag är hemma.
Dvs jag vill köpa ett kontantkort och sedan inte behöva förnya förrän om flera månader.
Men jag kan alltså inte stänga av antennen helt för mobildata, eftersom jag då inte kommer kunna använda de där kartfunktionerna särskilt effektivt.
På min andra mobil har jag ett abonnemang där jag kan surfa upp till 1GB eller vad det är, och sedan får man betala för det överskjutande. Men jag kan inte se på räkningarna hur mycket jag faktiskt använt per månad.
Så ifall nån har nån koll på hur mycket dataaverföring det går åt då man använder tex Runkeeper?
Eller ifall nån har nån slags koll på hur mycket trafik telefonen kan tänkas dra ifall man inte själv aktivt surfar eller spelar onlinespel och liknande?
|