Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2005-05-06, 13:38   #1
Markus H
På uppgång

Markus Hs avatar

Reg.datum: Sep 2004
Hjälp mig och mitt dåliga humör

Nu skulle man ha velat vara annonym, men jag skiter i det.

Jag har varit på grymt dåligt humör (obefogat), minsta små-sak har jag kunnat reta upp mig på, och känt mig allmänt irriterad senaste veckorna. (

Har senaste tiden gått in i en fas där jag tränar så hårt jag bara klarar varje pass (4/vecka), hadde vilovecka för ca 1.5-2 månader sedan, äter INTE nå olagliga medel.

Jag deffar inte, snarar tvärt om. Äter minst var tredje timme och riktiga mål varje gång. + träningsdrinkarna (kollisar och protein)

Min fråga är , har ni haft samma problem, har det med träningen att göra ? får man ökade testo-värden som kan bidra till detta, jag är jhu i slutet av min pubertet (hoppas jag) så hormon svängningar tror jag inte det är.

Vad ska jag göra, omgivningen börjar jhu ta illa upp..
Markus H är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-06, 13:42   #2
mystic[-_-]
The Supermegasized Hobbit

mystic[-_-]s avatar

Sov mer och ta det lugnt. Du verkar göra saker värre än vad de är, retar upp dig själv bara för sakens skull
Gammal 2005-05-06, 13:42   #3
Nismo
Registered User

Nismos avatar

Reg.datum: Feb 2005
Jag kan också vara så ibland. Tror det är ganska naturligt att vara på dåligt humör ibland.
Det är inget som undermedvetet gnager dig?
Nismo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-06, 13:44   #4
mini
Svensk mästarinna 2011.

minis avatar

Reg.datum: Sep 2003
Jag skulle titta på livssituationen utanför gymmet istället. Stress? Något annat negativt som du inte tar hand om direkt så att du reagerar med pyrande ilska? Gymmet brukar ju ofta vara en ventil som gör att vardagliga frustrationer släpper, varför tror du att det är träningsrelaterat? Hur känns det när du är på gymmet?
MVH Dr Phil från minis konto
mini är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-06, 13:45   #5
Jense
Jensefisken

Jenses avatar

Reg.datum: Oct 2003
sov mer ja. jag blir cpskadad om jag sover förlite under en längre period. verkligen elak
Jense är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-06, 13:45   #6
Markus H
På uppgång

Markus Hs avatar

Huvva , mitt undermedvetna vill jag inte ens tänka på, finns nog en hel del som kan gnaga.

Jag sover i regel 7-8 timmar /natt....
Gammal 2005-05-06, 13:48   #7
mini
Svensk mästarinna 2011.

minis avatar

Reg.datum: Sep 2003
Visst är det "naturligt" att vara på dåligt humör ibland. Att vara det i flera veckor är det inte. Antingen får du ta itu med att hitta vad det är som gnager dig, eller så får du aktivt jobba för att släppa tidigare bagage. (Det första brukar iofs vara nära på förutsättning för det andra.)
mini är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-06, 13:52   #8
Markus H
På uppgång

Markus Hs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av mini
Jag skulle titta på livssituationen utanför gymmet istället. Stress? Något annat negativt som du inte tar hand om direkt så att du reagerar med pyrande ilska? Gymmet brukar ju ofta vara en ventil som gör att vardagliga frustrationer släpper, varför tror du att det är träningsrelaterat? Hur känns det när du är på gymmet?
MVH Dr Phil från minis konto

på gymmet känns allt helt ok... inte mer irriterad än vanligt, snarare lugnare (där slipper man jhu ta itu med andra än sig själv)

men jag tror att jag ska försöka sova mer (jobbar två skift så det där med att somna samma tid varje kväll är svårt.)
Gammal 2005-05-06, 14:13   #9
Baan
Registered User

Baans avatar

Reg.datum: Apr 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Markus H
på gymmet känns allt helt ok... inte mer irriterad än vanligt, snarare lugnare (där slipper man jhu ta itu med andra än sig själv)

men jag tror att jag ska försöka sova mer (jobbar två skift så det där med att somna samma tid varje kväll är svårt.)
jobba skift kan vara riktigt jobbigt för vissa, vissa trivs med det, vissa mår riktigt kass av att ändra på planeringen varje vecka så kanske ligger något i det. Har du något att göra på fritiden då? Sitter man glor på TV och har tråkigt så kan man ju bli lite frustrerad/lack/sur/whatever.

@Twitter
Baan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-06, 19:03   #10
n1tro
MOARR! INC.

n1tros avatar

Reg.datum: Jul 2004
ja börjar också bli mer o mer irriterad på allt o alla , vet inte varför
n1tro är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-06, 19:53   #11
racePete
Registered User

racePetes avatar

Reg.datum: Jun 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Jense
sov mer ja. jag blir cpskadad om jag sover förlite under en längre period. verkligen elak
cpskadad=elak
racePete är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-06, 20:08   #12
Doctor Snuggles
Pink belt

Doctor Snuggless avatar

Reg.datum: Jan 2004
Kom ihåg att det bara är en känsla, det är inte hela världen, och du behöver inte slaviskt lyssna på den.
Gammal 2005-05-06, 21:36   #13
isato
Banned User

isatos avatar

Reg.datum: Mar 2004
äter du tillräckligt......... jag får också såna där perioder är jag äter för lite ........ främst kolhydrater tror jag att jag låg lågt med
isato är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-06, 21:41   #14
aliquis
Banned User

aliquiss avatar

Reg.datum: Jul 2003
Tror det är för lite mat.
aliquis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-07, 08:50   #15
ETK_TIS
Registered User

ETK_TISs avatar

Reg.datum: Aug 2002
Citat:
Ursprungligen postat av Markus H
Nu skulle man ha velat vara annonym, men jag skiter i det.

Jag har varit på grymt dåligt humör (obefogat), minsta små-sak har jag kunnat reta upp mig på, och känt mig allmänt irriterad senaste veckorna. (

Har senaste tiden gått in i en fas där jag tränar så hårt jag bara klarar varje pass (4/vecka), hadde vilovecka för ca 1.5-2 månader sedan, äter INTE nå olagliga medel.

Jag deffar inte, snarar tvärt om. Äter minst var tredje timme och riktiga mål varje gång. + träningsdrinkarna (kollisar och protein)

Min fråga är , har ni haft samma problem, har det med träningen att göra ? får man ökade testo-värden som kan bidra till detta, jag är jhu i slutet av min pubertet (hoppas jag) så hormon svängningar tror jag inte det är.

Vad ska jag göra, omgivningen börjar jhu ta illa upp..
Ingen astma , som du tar medicament för ?

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?s=&threadid=23876
ETK_TIS är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:35.