2005-04-22, 12:26
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2002
|
Bredband
Hej!
Jag sitter just nu med Telias 24mbit och betalar 449:- / månad men kan få samma anslutning från bredbandsbolaget för 399:- / månad. Finns det någon anledning till att inte byta? Någon som har erfarenheter av BBB?
|
|
|
2005-04-22, 12:31
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2002
|
När jag hade BBB så var anslutningen aldrig några problem, förutom att den kunde dö helt omotiverat ibland men det blev bättre med tiden. Det jag dock hade problem med var deras kundtjänst som inte är den bästa (enligt mig). Det är väl dock ett vanligt problem hos de flesta företag. Det kan ju också ha förbättrats nu.
Dock får du väl betala någon förflyttningskostnad o.s.v, så det kanske tar några månader innan du tjänar på det?
|
2005-04-22, 12:43
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2002
|
Hade BBB "kabelbredband", eller va man ska kalla det, innan (10mbit)..
Det var jag helnöjd med!
Nu har jag "BBB i telejacket", också på 10mbit.. men går betydligt långsammare och dör oftare..
|
|
|
2005-04-22, 12:45
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2002
|
Citat:
Ursprungligen postat av -xR-
Hej!
Jag sitter just nu med Telias 24mbit och betalar 449:- / månad men kan få samma anslutning från bredbandsbolaget för 399:- / månad. Finns det någon anledning till att inte byta? Någon som har erfarenheter av BBB?

|
bredbandsbolaget tycker då jag är bättre än telia.
|
|
|
2005-04-22, 12:49
|
|
Little miss bodypump
Reg.datum: May 2004
|
Sitter själv på BBB:s ADSL uppkoppling (24/1) men funderar på att byta. Själva anslutningen fungerar mestadels bra med undantag från att den fortfarande dör helt omotiverat ett par gånger i veckan (men kommer igång inom ett par minuter igen). Hade tidigare VDSL tjänsten (13/8) som fungerade mycket bättre utan störningar osv.
Kundtjänsten är som ovan sägs inte den bästa. Ofta långa väntetider, okunnig support (med undantag från vissa få) och ett allmänt rörigt klimat där ingen verkar veta vad som pågår. Fick t ex en helt ny uppkopplingsform när jag flyttade utan att någon bemödade sig att berätta om ändringen
För 399 kr i månaden vill jag gärna ha lite mer
Kikar därför på UPC:s nya uppkoppling med 24/8 ... lite dyr men det kan det vara värt
|
|
|
2005-04-22, 12:57
|
|
Mannen, myten, legenden!
Reg.datum: Sep 2003
|
Kör BBB ( fiber ) aldrig störningar , alltid online och bra drag i brallan 10/10
|
|
|
2005-04-22, 17:29
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av -xR-
Finns det någon anledning till att inte byta?
|
I värsta fall blir du utan Internet i några månader.
|
|
|
2005-04-22, 17:45
|
|
Amiga forever
Reg.datum: Feb 2003
|
ser ingen anledning till att inte byta.
kan väl vara då och då som BBB bryter uppkopplingen för att fixa och dona,men det är inte ofta.
|
"Stora tänkare har alltid mött kraftig opposition från mediokra tänkare"
Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information
|
|
|
2005-04-22, 18:07
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2004
|
tror det är mest priset man ska gå efter, möjligtvis kan det skilja något i utbudet... just seriösheten hos företagen bör det inte vara skillnad på, vi snackar ändå om stora aktörer.
undrar dock lite själv hur mycket speed man får egentligen på höghastighetsuppkopplingar, själv har jag sunet (eller något liknande studentskit) som faktiskt leverar så gott som 10/10, men vet att hemma hos föräldrarna så levereras com hems 8/1 eller vad det är snarare något som är mer åt 4/1.. alltså långt ifrån det man ska få. Inte bryr dom sig särskillt mycket heller, och klagar man så kan dom ändå alltid påpeka att det faktiskt står UPP TILL XX mbit i reklamen så det är inte mycket att klaga på. Någon annan som blvit lite smålurad (om man nu ser det så) ?
|
|
|
2005-04-22, 19:27
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2004
|
har bbb dsl 10/1 var lite strul förut, men ibland så blir man nerkopplad men oftast rätt fort tillbax. Funderar dock på om man ska skaffa chello 8/8 för fin uthastighet så kommer man ju in på finare DC hubbar
|
|
|
2005-04-22, 19:56
|
|
Little miss bodypump
|
Citat:
Ursprungligen postat av Baan
undrar dock lite själv hur mycket speed man får egentligen på höghastighetsuppkopplingar, själv har jag sunet (eller något liknande studentskit) som faktiskt leverar så gott som 10/10, men vet att hemma hos föräldrarna så levereras com hems 8/1 eller vad det är snarare något som är mer åt 4/1.. alltså långt ifrån det man ska få. Inte bryr dom sig särskillt mycket heller, och klagar man så kan dom ändå alltid påpeka att det faktiskt står UPP TILL XX mbit i reklamen så det är inte mycket att klaga på. Någon annan som blvit lite smålurad (om man nu ser det så) ?
|
Finns inte en susning att jag får utlovade 24/1, å ändå har jag nära till telestationen. En bra dag kanske jag kommer upp i hälften, så visst känner man sig lite smålurad
Men som du säger garanterar de upp till en viss hastighet så man kan ju inte klaga
|
|
|
2005-04-22, 20:16
|
|
MIF:are
Reg.datum: Apr 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av Cinna
Finns inte en susning att jag får utlovade 24/1, å ändå har jag nära till telestationen. En bra dag kanske jag kommer upp i hälften, så visst känner man sig lite smålurad
Men som du säger garanterar de upp till en viss hastighet så man kan ju inte klaga 
|
Gäller ju att den du laddar ifrån klarar av att skicka så snabbt oxxå, Inte många som har så hög upload...testa t.ex. att tanka ifrån nvidia,ati,microsoft så får du nog bättre speed...
Varför bytte du ifrån vdsl förresten?
|
2005-04-22, 20:23
|
|
Little miss bodypump
|
Citat:
Ursprungligen postat av Alcom
Gäller ju att den du laddar ifrån klarar av att skicka så snabbt oxxå, Inte många som har så hög upload...testa t.ex. att tanka ifrån nvidia,ati,microsoft så får du nog bättre speed...
Varför bytte du ifrån vdsl förresten? 
|
Självfallet beror det på den man laddar ifrån. Men även om jag väljer en person med bra uppload håller inte den utlovade hastigheten
Inte mitt val att ta bort VDSL:et. Flyttade till en ny lägenhet vars telestation inte hade några VDSL platser. Enligt BBB finns det heller inte några planer på att bygga ut tjänsten i denna station
|
|
|
2005-04-22, 20:44
|
|
Banned
Reg.datum: Jul 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Piranha
Kör BBB ( fiber ) aldrig störningar , alltid online och bra drag i brallan 10/10
|
instämmer!
varför fjolla omkring med adsl bla bla när det finns fiber!  ( å ni som inte bor där det finns Fiber, flytta)
|
|
|
2005-04-23, 13:20
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2003
|
Det beror på om du laddar ner filer mest ifrån Sverige eller även mot utlandet. Telia har Sveriges bästa nät utan tvekan oavsett vad man tycker om dom. De har också mycket bättre peering mot andra länder. Eftersom BBB ändå är en ganska liten aktör (internationellt) är det inte många som peerar med dom och därför får man skitsunkig hastighet mot andra länder. Jag hade nog inte bytt om det bara skiljer 50 kr i månaden och riskera att vänta ett par veckor på att bli inkopplad. Men det är upp till dig om du vill ta risken
//reaper - nätverkstekniker
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:01.
|

|