2005-01-21, 16:51
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2004
|
Sveriges mest kompletta tennisspelare någonsin?
Vem anser ni vara sveriges mest kompletta tennispelare någonsin?
Skriv gärna också varför ni tycker det....
|
|
|
2005-01-21, 16:57
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av Mccartney
Vem anser ni vara sveriges mest kompletta tennispelare någonsin?
Skriv gärna också varför ni tycker det....
|
Björn borg ... behöber jag förklara varför?
|
|
|
2005-01-21, 17:12
|
|
Mr Bananfjant
Reg.datum: Jul 2001
|
1. Borg
2. Edberg
3. Wilander
|
|
|
2005-01-21, 22:22
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2004
|
borg är nog det självklara valet.. tomas enqvist var rätt bra på sin tid fast wilander/edberg var nog steget bättre. sen fanns det en del duktiga innan björn borgs tid t o m fast ingen som lyckades lika väl om jag kommer ihåg rätt. '
|
|
|
2005-01-21, 23:50
|
|
Medlem
Reg.datum: Sep 2003
|
Edberg
|
|
|
2005-01-22, 01:26
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2002
|
Edberg borde väl räknas som mest komplett, han hade ju både serve, grundslag och volley. Wilander och Borg var ju "bara" baslinjegnetare.
Bäst var ju dock Borg så klart, mest sympatisk var Edberg och Wilander mest konstnärlig.
|
2005-01-22, 03:04
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2002
|
Edberg poolarn!
Hedersmedlem i min squashklubb och golfklubb... jag har dock slutat i båda!
Men Borg vinner nog!
|
|
|
2005-01-22, 08:29
|
|
Symmetrisk moderator
Reg.datum: Aug 2001
|
Tennisspelaren Björn Borg. Inget snack om den saken
Minns fortfarande Wimbledonfinalerna mot Nastase, Tanner,Conners och McEnroe.
|
|
|
2005-01-22, 11:03
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2004
|
1. Stefan Edberg, Sveriges bäste i totalen...
2. Björn Borg, han var bra men totalt sett inte lika bra som Stiff
3. Jonas Björkman, har man hållt sig på topp-tio i singel och regerat dubbellistan för så länge så förtjänar man respekt..!!
4. Mats Wilander, härlig kämpe från baslinjen men inte komplett som spelare..
|
|
|
2005-01-22, 11:39
|
|
Fetto
Reg.datum: Mar 2002
|
Citat:
Ursprungligen postat av Droog
Edberg borde väl räknas som mest komplett, han hade ju både serve, grundslag och volley. Wilander och Borg var ju "bara" baslinjegnetare.
Bäst var ju dock Borg så klart, mest sympatisk var Edberg och Wilander mest konstnärlig.
|
Tyvärr saknade Edberg en forehand av klass.
|
2005-01-22, 13:32
|
|
Registered User
|
Wilander klar 1a.....borg vann tex aldrig i Australien och Us Open.
Wilander....kunde allt....1988 tre grandslam titlar. Australien open,Franska,us open.
Vann även den största tävlingen utanför grandslamturneringerna Key Biscane.
Mats är den som vunnit stora tävlingar på alla underlag,Borg vann aldrig något stort på Hardcourt, Edberg vann inget stort på grus.
Wilander var den första stora spelaren som började med slicad bakhand.....
I ett tv program frågade man Lendl villken som varit hans svåraste motståndare och på villket underlag......Lendl svarade Wilander på grus.....
Lendl har då ändå spelat med spelare som Borg,Mcenroe,conners,sampras,agassi m.m
Wilander hade något som Edberg och Borg aldrig riktigt hade....ett enormt taktiskt sinne för tennis. Wilander anses tillsammans med Sampras vara dem smartaste tennis spelare som stått på en tennisplan.
Däremot vill jag säga att Edberg är en av dem bästa attackspelare någonsin...tillsammans med Becker och Sampras.
Många sätter Edberg före Wilander....Edberg har vunnit 6 slam titlar Wilander har vunnit 7.........
Wilander kunde alla slag...Edberg kunde inte forehand....Borg var väl ingen kung på serven precis.....
Wilander hade den aboluta bästa kondisen av alla tennisspelare jag sett.
Som 17åring tog Wilander den då 1 rankade Mcenroe till 5 set och nästan 7 timmars spel på en hyper snabb hardcourt bana i USA.........
Wilander har bla 8 raka vinster mot en så stor spelare som Connors... wilander har aldrig förlorat mot connors.... och Wilander vann innbördes möten mot Edberg...
|
|
|
2005-01-22, 13:34
|
|
Registered User
|
Wilander bas linje gnetare....det är sant i början av hans karriär ja...men absolut inte sen...US open finalen mot Lendl 1988......131 nätattacker av Wilander....Wilander vann tuneringen som första svensk!!
|
|
|
2005-01-22, 17:01
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2002
|
En som långt ifrån var den mest komplette, men som jag verkligen gillade att se var Mikael Pernfors! Han varvade riktigt dåliga insatser med otroliga matcher. Ofta utslagen tidigt men när han var inne i flyt tog han sig ibland riktigt långt i de större turneringarna.
|
|
|
2005-01-22, 19:13
|
|
Registered User
|
Hade pernfors fysisk motsvarat hans bollsinne...så hade han kommit långt...
|
|
|
2005-01-22, 23:55
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av Droog
|
Ja, Wilander var en djuping.
Citat:
Ursprungligen postat av Mats Wilander
Jag sitter mitt ibland gamla och unga människor på det här fiket. Framför mig står en bricka, med en kopp kaffe, med två sockerbitar liggandes på koppens tallrik. Snart ska dom ner i det varma kaffet och kämpa för att inte bli nedsmälta. Jag greppar dem mellan tummen och pekfingert. Precis när jag är ovanför koppens runda väggar tappar jag ner dem, båda två, i kaffet. Plopp lät det, samtidigt som en droppe kaffe far upp ur koppen. Liksom den hade legat där nere på bottnen och bara väntat på att hämnas. Hämnas bara för att sockerbitarna sjönk ner på bottnen och tog hans plats. Så nu befinner sig droppen hotfullt långt ovanför koppen. Plötsligt vänder den och tar fart mot mig och min vita tröja. Jag hinner inte undan. Droppen träffar mig mitt på magen. Jag tittar ner och ser den dra ut sig lika stor som en tumnagel. Jag har helt glömt bort sockerbitarna som ligger där nere på botten och får lungorna fyllda med svart kaffe. Dom dör bara för att ge mig njutning. På bordet står också en askkopp. Det ligger fem fimpade cigaretter i den. Tillsammans bildar de en fruktansvärd massgrav. En onödig massgrav. Så jag reser mig upp och går min väg. De flesta liv tänds och släcks alltför snabbt.
|
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:04.
|

|