Kolozzeum Forum - Sveriges största trÀningsforum
GĂ„ tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största trĂ€ningsforum > TrĂ€ning > TrĂ€ningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2021-09-01, 13:38   #1
Luri
Registered User

Luris avatar

Reg.datum: Sep 2021
InlÀgg: 1
IfrÄn fet, otrÀnad, ensam och arbetslös till mer glÀdje i mitt liv.

Tja!

Lite bakgrundshistoria innan jag drar igÄng min trÀningsjournal.
Efter mÄnga Ärs förfall har jag hittat en gnista och de ser ljusare ut pÄ nÄgot sÀtt. Allt Àr ju inte okej Ànnu men den dÀr gnistan var vad som behövdes för att fÄ mig att resa mig upp igen och i alla fall ge livet det försök det förtjÀnar. I sommar Àr nog för första gÄngen pÄ 10 Är som jag kÀnt nÄgon form av lycka över att leva. Jag vill ha mer av den kÀnslan!

Lite bakgrund om mitt liv. Har mer eller mindre mÄtt psykiskt dÄlig under hela mitt 34Äriga liv. SjÀlvförtroendet kördes i botten tidigt i grundskolan pga mobbning och min sjÀlvkÀnsla blev bara sÀmre och sÀmre ju fler Är som gick. Jag mer eller mindre bara flöt med i strömmen. Var rÀtt aktiv under uppvÀxten och spelade fotboll, levde pÄ min cykel mer eller mindre var dag efter skolan och jag körde motocross. Sen kom tonÄren och datorer tog sakta över min vardag. NÀr kompisarna jag hade drog sig ut pÄ fest satt jag hemma isolerad och spelade. Sen kom gymnasietiden. Min lediga tid spenderades vid datorn och jag slutade nÀstan helt att vara social. HÀr nÄgonstans utvecklades en mildare form av socialfobi. Minns Àn idag hur jag skÀmdes över mig sjÀlv och kunde hoppa av bussen flera hÄllplatser tidigare bara för att slippa visa mig bland folk.

Jag hoppade av gymnasiet vid 2a ring nÀr mina betyg bara vart för dÄliga och jag insÄg vilket jobb jag skulle fÄ lÀgga ner för att hinna ikapp. Men som tur var hade jag dÄ en pappa som sÄg vikten vid ett aktivare liv och jag tog upp motocrosstrÀningen igen. Ju mer jag höll pÄ ju bÀttre kÀndes det, lyckan kom liksom tillbaka och jag fick snabbt nya vÀnner att umgÄs med. Nu var jag 20 och lyckades till och med skaffa mig mitt första jobb. Ju mer jag trÀnade, gick ner i vikt och jobbade sÄ kom suget pÄ att vara social. Jag pushade för att övervinna mina fobier och ja minns hur sjukt lycklig jag var nÀr jag för första gÄngen blev medbjuden pÄ en fest. Full var det enklare att prata med folk och jag tom lyckades fÄ tjejer att vara intresserad av mig. Det sista gav mig en sÄn boost att jag pÄ hösten trÀffade en tjej för första gÄngen i mitt liv.

Fortsatte under 5 Ärs tid att jobba pÄ det sociala, min trÀning och trotts min försiktighet sÄ blev jag rÀtt grym pÄ att tÀvla i motocross. Men dÀr nÄgonstans blev det för mycket. Jag jobbade, trÀnade 4 dagar i veckan, försökte kvala för sm i motocross, dejtade flertalet tjejer samtidigt och festade. En morgon sÄ brast det och jag kunde inte ta mig upp ur sÀngen. LÄg i sÀkert 2 mÄnader innan jag kom ivÀg till psykolog. HÀr nÄgonstans fick jag ocksÄ sparken ifrÄn jobbet. Hos psykologen var det den vanliga resan alla som mÄr dÄligt fÄr genomgÄ. Ta medicin sÄ blir det bra. Men ingenting hÀnde. Idag tror jag ju bara att livsgnistan försvann dÀr nÄgonstans och jag ville inte mÄ bra. Lyckades iaf att hitta ett par jobb men pendlade emellan att mÄ dÄligt och kunna jobba. Sista jobbet hade jag 2018.

Snabbspolat fram till idag

Nu sitter jag hÀr pÄ mitt pojkrum, arbetslös, utan en social umgÀngeskrets och min kropp ser ut som skit. Men den dÀr gnistan har fÄtt mig att börja leta jobb men framförallt har jag satt min fot pÄ gymmet igen sÄ det lyser en iaf lite i slutet pÄ tunneln och ja vill att det ska vara en stor jÀvla strÄlkastare jag ser dÀr sÄ smÄningom.

Det optimala i mitt fall vore att anlita en PT för att bygga nÄgot bra program men pga ekonomiska skÀll gÄr inte det sÄ just nu försöker jag bara lÀra mig lyfta korrekt utan att lasta pÄ för mycket vikt.

Kön: Man
LĂ€ngd: 177
Vikt: ~108kg

Dagens pass med tom stÄng.

KnÀböj
10x3

BĂ€nkpress
10x3

SkivstÄngsrodd
10x3

6 km promenad.
Luri Ă€r inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-09-01, 14:01   #2
Lennix
Greppmongo

Lennixs avatar

Reg.datum: Jan 2014
InlĂ€gg: 4 403
Lycka till! Skynda lÄngsamt och kontinuitet Àr nyckeln.

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix Ă€r inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-09-01, 15:43   #3
stridis
stridis- avatartextmÀstare

stridiss avatar

Reg.datum: Jan 2003
InlĂ€gg: 6 597
Nu har du pÄbörjat din gym-resa. Bra dÀr!

Skit i Pt, de flesta Àr inte nÄgot speciellt. Visst en del Àr bra pÄ att motivera. Men i sÄ fall kan du gÄ med i ngn styrkelyftsklubb, det Àr bÄde motiverande och de kan förstÄs styrkelyft.

I won't just gaze into the abyss, I'll maintain uncomfortable eye contact with it.
stridis Ă€r inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du fÄr inte posta nya Àmnen
Du fÄr inte posta svar
Du fÄr inte posta bifogade filer
Du fÄr inte redigera dina inlÀgg

BB-kod Àr pÄ
Smilies Àr pÄ
[IMG]-kod Àr pÄ
HTML-kod Àr av

Forumhopp

Alla tider Àr GMT +1. Klockan Àr nu 00:40.