Vad kan jag skriva i mitt CV?
Hej
Jag jobbar med försäljning inom vvs i ett litet företag, familjeföretag kan man säga. Började för 4 år sen, då hade jag 3 kollegor, plötsligt 0 och nu två tillfälliga. Jag anställdes som försäljare men har aldrig gjort skriftligt avtal. 2 gånger har jag blivit erbjuden annat jobb men alltid fått rejäla löneförhöjningar. Första gången jag var påväg att sticka så frågade jag om det är ok om jag använder titeln butikschef. Svaret var att det inte borde vara ett problem men jag vet att den som sade det ej frågade högsta bossen om saken. I princip kunde jag kalla mig det, sett till vad jag gör. De anställde brukar ofta snacka om mig som butikschef och mina arbetsuppgifter stämmer rätt väl ihop med det. Det jag själv lade märkte till var att min ex-kollega hade skrivit på linkedin att han var butikschef. Vad jag förstått hade de disskuterat saken men på detta företag så brukar svaren se ut såhär: Är det ok ifall jag tar semester 10 veckor detta år? Njaa det borde säkert gå, vi kan kolla senare"
Så till frågan: kan jag skriva i mitt cv att jag är butikschef? Lönen, arbetsuppgifterna och ett halvt" ja" har jag bakom mig
|