Har en påse kasein från body science som stått öppnat ett tag alltså dvs inte tillsluten, den har förvarats torrt men den har alltså inte varit tillsluten, går den att dricka tror ni utan problem?
Vad är "ett tag"?
Mina äldsta pulverpåsar (som jag fortfarande använder av) är i skrivande stund drygt sex år gamla (storköp och låg förbrukning är en intressant kombination). Smakar precis som de alltid har gjort och jag har aldrig kännt några negativa hälsoaspekter. De flesta pulvers fiende är fukt och inte tid.
Har öppnade påsar med både vassle och kasein som är bra gamla
Mina påsar står alltid öppna i skafferiet, brukar glömma sätta klämmor på dem. Bara du inte fått in fukt så är det lugnt. Men visst, har de stått öppnade i flera år så har du väl både damm och insekter i påsen
Finns det laktos med i proteinpulvret så kommer brunfärgningsprodukter med tiden. 6 år är lång tid och risken är att kvalitén är sämre. Inte hälsofarlig men proteinet är inte 100.
Finns det laktos med i proteinpulvret så kommer brunfärgningsprodukter med tiden. 6 år är lång tid och risken är att kvalitén är sämre. Inte hälsofarlig men proteinet är inte 100.
Nej det låter rimligt. Men då kag var så snål att jag köpte storpack för att spara några kronor per kilo så är jag också för snål för att slänga det med anledning att det inte är "100"
;-)
Pulvret ser dock inte ut att ha missfärgats det minsta än.