2014-05-01, 08:22
|
|
Förslag?
Reg.datum: Aug 2004
|
Bluetooth-hörlurar för löpning med bra ljudavskärmning?
Hej,
Tips på sådana enligt rubriken? Prisklass oväsentlig: jag jobbar ju inom Landstinget.
Prio är ljudkvalité och passform. De måste sitta.
/Sheo
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
|
|
|
|
2014-05-01, 08:46
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2005
|
|
|
|
2014-05-01, 09:04
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2006
|
|
|
|
|
2014-05-01, 09:15
|
|
Förslag?
|
Båda dessa är bra alternativ. Jag är fan såld på "The Dash". Inbyggt lagringsminne och spelare i in-ear-pluggar är bara det genialiskt. Min HTC One är tung och det är skönt att slippa konka med sig något extra. Sen en massa andra snajsiga funktioner som berättarröst om hastighet, puls osv är awesome. 300 dollar är överkomligt. Ska se om jag kan hitta info om prel-datum för när de börjar skeppas ut.
Edit: "If you Pre-Order The Dash from April till the end of June the estimated shipping will be from January 2015 on."
Meh...
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
|
Senast redigerad av Sheogorath den 2014-05-01 klockan 09:17.
|
|
|
2014-05-01, 09:34
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Sheogorath
Båda dessa är bra alternativ. Jag är fan såld på "The Dash". Inbyggt lagringsminne och spelare i in-ear-pluggar är bara det genialiskt. Min HTC One är tung och det är skönt att slippa konka med sig något extra. Sen en massa andra snajsiga funktioner som berättarröst om hastighet, puls osv är awesome. 300 dollar är överkomligt. Ska se om jag kan hitta info om prel-datum för när de börjar skeppas ut.
Edit: "If you Pre-Order The Dash from April till the end of June the estimated shipping will be from January 2015 on."
Meh... 
|
Ett halvår ca! MIn systers man var early bird på dessa, jag kan slänga upp en recension när han får sina. Jag kör med de här, jag gillar med, men de är inte noise cancelling, de sitter kvar på skallen när jag joggar, men då är jag inte så våldsam när jag är ute. Ljudet är suveränt, basen grym. batteritiden likaså, och man har plats för ett sd kort så man inte behöver ha med sig nånting att bluetootha ifrån. Man får inte mer än detta för pengarna. Har haft dem i 4 månader nu, kan ej vara utan dem.
http://www.amazon.com/Bluedio-Blueto.../dp/B00D924F84
Tråd i ett hifi forum.
http://www.head-fi.org/t/674551/blue...-nfc-and-apt-x
|
|
|
2014-05-01, 09:38
|
|
Surgubbe
Reg.datum: Feb 2010
|
Har Jaybird, mycket nöjd. Saftigt pris kanske men värt imo.
|
|
|
2014-05-01, 09:48
|
|
Förslag?
|
Citat:
Ursprungligen postat av timoat
Ett halvår ca! MIn systers man var early bird på dessa, jag kan slänga upp en recension när han får sina. Jag kör med de här, jag gillar med, men de är inte noise cancelling, de sitter kvar på skallen när jag joggar, men då är jag inte så våldsam när jag är ute. Ljudet är suveränt, basen grym. batteritiden likaså, och man har plats för ett sd kort så man inte behöver ha med sig nånting att bluetootha ifrån. Man får inte mer än detta för pengarna. Har haft dem i 4 månader nu, kan ej vara utan dem.
http://www.amazon.com/Bluedio-Blueto.../dp/B00D924F84
Tråd i ett hifi forum.
http://www.head-fi.org/t/674551/blue...-nfc-and-apt-x
|
Så det är "alltid" 6 mån leverans på The Dash?!
|
|
|
|
2014-05-01, 09:51
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Sheogorath
Så det är "alltid" 6 mån leverans på The Dash?!
|
Nä, jag menade att du bara behöver vänta i ett halvår (ok, säkerligen ett år..) för att få hem dem. De har ju en hel del att tillverka nu, snacka om successfull kickstarter!
|
|
|
2014-05-01, 23:12
|
|
Registered User
Reg.datum: Oct 2010
|
http://www.netonnet.se/art/telefon/m...0/188034.4503/
Grymma för det priset. Ångrar mig inte en sekund. Går även att byta ut hörlurarna om man skulle vilja.
Jag tycker de känns dumt att köpa dyra lurar till träning, man vet aldrig vad som händer när man är på gymmet eller ute och springer!
|
|
|
2014-05-02, 02:58
|
|
Banned User
Reg.datum: Jun 2010
|
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbe_H
|
Måste också tipsa om dessa.
1) Grym isolering
2) Grymt bra ljud och bas
3) Sitter sjukt bekvämt
4) Ramlar ALDRIG ur och tål svett (jag har löpt, kört frivändningar, sprinter, box-hop med dom)
|
|
|
2014-05-02, 09:05
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2012
|
Vart fan gör man av mobilen när man är ute och springer? Fickan funkar inte i mina fladdriga shorts och det ser ganska fult ut att komma o springa med den i handen.
|
|
|
2014-05-02, 09:14
|
|
är en liten legend.
Reg.datum: Nov 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av DJJOHANSSON
Vart fan gör man av mobilen när man är ute och springer? Fickan funkar inte i mina fladdriga shorts och det ser ganska fult ut att komma o springa med den i handen.
|
Såntdära armband på armen för 99 SEK.
Yes! Ser ut som rena rama fett-boven. Tror det där är orsaken till södra USA's fettma-epedemi också. Jävla tallriksmodell!
|
|
|
|
2014-05-02, 09:24
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2009
|
Måste de va in-ear eller funkar on-ear? Jabra Reevo wireless är kung i sådana fall. Förstärkt ram, fukttåliga, kontrollpanel på ena sidan, grymt ljud, snygga etc.
|
|
|
2014-05-02, 09:37
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2010
|
Citat:
Ursprungligen postat av bb X
Måste också tipsa om dessa.
1) Grym isolering
2) Grymt bra ljud och bas
3) Sitter sjukt bekvämt
4) Ramlar ALDRIG ur och tål svett (jag har löpt, kört frivändningar, sprinter, box-hop med dom)
|
Jag håller med. Jag köpte såna i USA förra året, men nåt blev vajsing när jag skulle ladda dem en gång. Blev skitvarma och var stendöda efter det  De två månaderna jag kunde använda dem var jag iaf nöjd.
|
|
|
2014-05-02, 10:07
|
|
Surgubbe
Reg.datum: Feb 2010
|
Angående Jaybird, antingen är mina öron lite missbildade eller så sätter jag i dem fel. Det är den där fenan som sitter skumt, jag har den minsta fenan för att få plats men även den sitter så att den blir böjd. Lurarna sitter och trillar aldrig ut men det ser lite retarderat ut och känns lite fel.
Jag har inte små öron, normala mansöron
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:40.
|

|