Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kost & Näring

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-10-13, 20:12   #1
anemon
Registered User

Reg.datum: Jul 2014
Det här med måltider och tid mellan måltider?

Tjena!
Har gått ut och börja jobba(kommer ske i ca 6 veckor) på ett ställe där jag börjar kl 7, går upp vid 6 och åker hemifrån vid ca halv 7.
Men jag klarar inte att äta så tidigt eller när jag precis vaknat varken hungrig eller sugen då jag brukar äta 1 litet mål innan jag går och läger mig vid ca 9 tiden!
Har frukost/rast på jobbet kl 9 och tänkte äta min frukost då! sen lunch vid 12!
Är det på nått sätt negativt att göra så att skippa frukosten? intar nån form av kolhydrater/protein/fett i både frukost/lunch om det gör nån skillnad! Frukost består av 3 dl havre och bär+nån form av protein källa, lunch kollisar/protein/fett av olika slag!¨
Jobbar i i verkstad/ute på fällt som kyltekniker/reparatör!!
anemon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-10-13, 20:14   #2
Ozziking
Registered User

Ozzikings avatar

Reg.datum: Jul 2013
Citat:
Ursprungligen postat av anemon Visa inlägg
Tjena!
Har gått ut och börja jobba(kommer ske i ca 6 veckor) på ett ställe där jag börjar kl 7, går upp vid 6 och åker hemifrån vid ca halv 7.
Men jag klarar inte att äta så tidigt eller när jag precis vaknat varken hungrig eller sugen då jag brukar äta 1 litet mål innan jag går och läger mig vid ca 9 tiden!
Har frukost/rast på jobbet kl 9 och tänkte äta min frukost då! sen lunch vid 12!
Är det på nått sätt negativt att göra så att skippa frukosten? intar nån form av kolhydrater/protein/fett i både frukost/lunch om det gör nån skillnad! Frukost består av 3 dl havre och bär+nån form av protein källa, lunch kollisar/protein/fett av olika slag!¨
Du skippar ju inte frukosten om du äter den vid 9 på morgonen.
Ozziking lyfter och tränar på

/Mark-185/Bänk-100/Böj-160/Ryck-86/Stöt-116/
Ozziking är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-10-13, 20:19   #3
R Scarpa27
Banned User

Reg.datum: Sep 2013
har inte ätit frukost på ca 10 år. kanske enstaka gång, (hotelfrukost, sällskap osv)

äter stora kalorier innan läggdags så vaknar aldrig hungrig och inte ens sug efter frukost, folk som stirrar efter frukost är de som oftast äter klent på kvällskvisten.

du behöver absolut inte äta direkt på morgonen, finns ingen vits överhuvudtaget, då du får i dig all mat sett över dygnet.

Senast redigerad av R Scarpa27 den 2014-10-13 klockan 20:22.
R Scarpa27 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-10-13, 20:20   #4
anemon
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av Ozziking Visa inlägg
Du skippar ju inte frukosten om du äter den vid 9 på morgonen.
Sant men tänkte om det är negativt att äta vid 9 på kvällen sen verkstads arbete ca 2 timmar innan frukost! Vill ju öka i vikt men rör sig sakta framåt senaste tiden så antar att jag får i mig skapligt!!
Gammal 2014-10-13, 20:23   #5
R Scarpa27
Banned User

Citat:
Sant men tänkte om det är negativt att äta vid 9 på kvällen sen verkstads arbete ca 2 timmar innan frukost! Vill ju öka i vikt men rör sig sakta framåt senaste tiden så antar att jag får i mig skapligt!!
behövs väl inte ätas fler ggr för det? totala kaloriintaget/dygn...

jag bulkar enkelt på 2-3 måltider per dygn.
Gammal 2014-10-13, 20:28   #6
anemon
Registered User

Antar att jag nojar för mycket! Vill baea inte få dåliga resultat på gymmet bara för att kosten blir fel...
Gammal 2014-10-13, 20:31   #7
Ozziking
Registered User

Ozzikings avatar

Reg.datum: Jul 2013
Alltså.. Det är inget negativt med att äta någon/några timmar efter man vaknat direkt. Det är normalt

Gör samma sak, käkar en lättare frukost i skolan, lunch, pwo & störst måltid efter träningspasset.
Ozziking lyfter och tränar på

/Mark-185/Bänk-100/Böj-160/Ryck-86/Stöt-116/
Ozziking är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-10-13, 20:50   #8
R Scarpa27
Banned User

Citat:
Antar att jag nojar för mycket! Vill baea inte få dåliga resultat på gymmet bara för att kosten blir fel...
snarare träningen som gör ditt resultat inte 100% fokus på maten...
Gammal 2014-10-13, 20:56   #9
anemon
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av R Scarpa27 Visa inlägg
snarare träningen som gör ditt resultat inte 100% fokus på maten...
Sant men träningen har börjat gå bra/framåt nu så vill inte att det ska förstöras bara för kosten sköts fel mm! men ska försöka att inte tänka så mkt, träna hårt o bra o vila o äta mkt o bra!
Men då påverkar det inte mkt hur man äter mm i det stora hela om ni förstår vad jag menar ( klart det påverkar men ni förstpr nog vad jag menar )
Gammal 2014-10-13, 20:56   #10
smeander
Registered User

smeanders avatar

Reg.datum: Dec 2007
Citat:
Tjena!
Om du hade varit ledig och sovit till 08:30 och ätit frukost nyvaken vid 09:00 hade fastan blivit lika lång, hade du nojjat över det då också?
smeander är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-10-13, 20:58   #11
anemon
Registered User

Oj tänkte inte på det, ne fuck den här nojan, träna hårt o äta bra/mkt o inte tänka så jävla mkt.....
Gammal 2014-10-13, 21:04   #12
R Scarpa27
Banned User

Citat:
Sant men träningen har börjat gå bra/framåt nu så vill inte att det ska förstöras bara för kosten sköts fel mm! men ska försöka att inte tänka så mkt, träna hårt o bra o vila o äta mkt o bra!
Men då påverkar det inte mkt hur man äter mm i det stora hela om ni förstår vad jag menar ( klart det påverkar men ni förstpr nog vad jag menar )
ligg på överskott om du vill öka i vikt och muskler. ät varierad blandskost, du kan även äta lite godis & snacks då och då så länge du täckts upp macros, och ska ha ett överskott med rlåt säga resterande kalorier ta hellre något gott än äckligt.
Gammal 2014-10-15, 07:44   #13
vicarious
Proteinbarskonnässör

vicariouss avatar

Reg.datum: Nov 2008
För mig är frukost dagens första måltid, oavsett tidpunkt. Breakfast, break fast. Breaking the fast. Man bryter nattens fasta.
Gammal 2014-10-18, 09:41   #14
Mörkret
Registered User

Mörkrets avatar

TS. Varför inte inmundiga en vassle shake när du vaknar?
Gammal 2014-10-18, 11:04   #15
Ajemän
Registered User

Ajemäns avatar

Reg.datum: Jan 2014
Varför snarare...?

Onödigt att tvinga i sig frukost om man tränar på eftermiddagen, och kan äta tillräckligt resten av dagen.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:56.