Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kost & Näring

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-09-05, 21:36   #1
Argeta
Registered User

Argetas avatar

Reg.datum: Sep 2013
Saknar aptit efter hård träning

Har märkt att jag verkligen inte orkar sätta i mig maten efter hårda träningspass. Tränar 5 dagar i veckan med måndag och tisdag som vilodagar. Ett vanligt gym pass hoss mig brukar vara 2 timmar där jag verkligen kör slut på mina muskler så jag knappt har någon energi kvar. Men efter dessa träningspass känner jag att aptiten saknas helt!!
Kan det vara för att jag dricker protein efter träningen eller??
Argeta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-09-06, 05:38   #2
R Scarpa27
Banned User

hur äter du under dagen / timmarna innan ditt pass?
Hur stor dos dricker du efter träningen?
jovisst protein dämpar ju hunger säger sig självt, dock inget märkvärdigt i lagom mängd med vassledryck blandat med vatten.

gainer finns ju och enklare mat. mkt beror ju på hur du ätit innan ditt pass.
& 2h 5 dagar i veckan är ganska hård träning speciellt om du kör helt slut på dig själv.

har du svårt att få i dig mat, så laga sådant du verkligen tycker om och hungern tytcker jag generellt kan komma när man känner goda dofter av den.

ett tips laga maten, gå ut 5 min och ta luft och gå in igen och känn mat doften kan funka =)
du behöver ju inte stressa att trycka i dig mat efter träningen när du tar en vassledryck, hungern kanske kommer efter du varvat ner ett tag.

Senast redigerad av R Scarpa27 den 2014-09-06 klockan 05:40.
R Scarpa27 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-09-06, 08:35   #3
tankoovich
Registered User

tankoovichs avatar

Har samma problem, upplever det dock oftare efter kondispassen, då är min aptit veekligen i botten 3-4 timmar efter passet.
Försöker få i mig något, typ en whey shake o lätt ätliga kolhydrater. Sen brukar aptiten komma som en raket på kvällen (tränar på morgonen) och då är det bara att äta ikapp det man missat på förmiddagen
tankoovich är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:57.