Kolhydrater under deff
Hej!
Jag och några vänner är en bit in i vår deff, dock med lite olika inställning till kosten.
Av mina vänner så har vi:
Jag som ligger lågt i kolhydrater (ca 100-130), mycket högt i protein och lågt i fett (ca 2 gånger så mycket kolhydrater som fett). Jag har dock väldigt stark mentalitet och orkar träna hårt på lite energi.
Arne Weise som ligger på ganska högt i kolhydrater, högt i protein och ungefär i min nivå vad gäller fett, någonting som resulterar i att han kommer mycket närmare balans än vad jag gör.
Göran Persson som hoppar lite hur som helst men trots det gör hyfsade framsteg.
Arne menar på att han har hört att man måste få i sig en del kolhydrater för att inte tappa muskler under deffen medan jag tror att det räcker med att få i sig en liten dos kolhydrater runt passet för att inte ha tomma glykogenförråd.
Resultatet är att jag är den utav oss som gör mest framsteg både vad gäller styrka, fettminskning samt uthållighet. Jag har dock, enda sedan ung ålder, varit den utav oss med bäst genetiska förutsättningar. Jag skriver här för att få reda lite på hur det ligger till om man frågar folk med andra erfarenheter, hur viktigt är egentligen kolhydrater under deff?
Tack på förhand
|