Hej Kolozzeum, en introduktion och ett par frågor.
Efter en tids mindre seriös träning hemma med hantlar har jag bestämt mig för att börja på gym för första gången i mitt liv! Jag har efter lite läsning bestämt mig för att köra en Starting Strength variant med chins/pull ups istället för power cleans:
A: 3x5 knäböj, 3x5 press, 3xfail chin/pull up
B: 3x5 knäböj, 3x5 bänkpress, 1x5 marklyft
Tänkte köra tre gånger i veckan och lägga till progression varje pass! Nu efter mitt första pass har jag några frågor;
Hur funkar chins på gym?

Jag har bara gjort detta med raka stångar förut, men på gymmet var det som handtag som gick ut från en ställning. HUr ska jag hålla och vad ska jag tänka på i detta fall? Är dessutom kort så vettefan om jag kommer upp dit utan en låda

kändes som jag skulle bli väldigt uttittad på gymmets minimala fri-viktsavdelning där chinsställningen finns.
Hur ska jag göra när jag börjar med marklyft? Jag började med böj och press med bara stången första passet och tänkte göra så även på bänk och lyft. Är ju som sagt nybörjare

Men om det inte finns viktskivor så vet jag inte hur jag ska kunna ha fötterna mitt under stången eller för den delen nå ner för att greppa den. Känns lite läskigt att börja på 30kg utan att ha känt på det först så att säga.
Sen tar jag gärna emot synpunkter på träningsupplägget osv. Jag är man på 25 är, 169 cm 61kg, siktar på att bulka upp mig en del och sen deffa bort allt och bli skitsnygg

Nu försökter jag stoppa i mig alla kalorier jag hittar, dricker whey80 och har något zink, magnesium, b6 tabletter jag fick på köpet med proteinet. Är det viktigt med kreatin? Det är väl det enda jag funderar på att köpa till.
Är riktigt taggad på nästa pass, hoppas ha fått lite goda råd tills dess