Tjenare Lantmannen,
Lite tips från mig som har funkat bra under mina deffer.
# Hitta något som mättar och som samtidigt har lite kalorier. Jag hittade följande:
Keso, Kvarg, Kycklingfileér i ugn med lätt creme fraiche på, sallad, ärtsoppa, yoghurt, havregrynsgröt
Med livsmedel som är kalorifattiga kan du äta dig hyffsat mätt och samtidigt tappa vikt.
# Drick bara vatten, under deffen är det trist att behöva vara hungrig. Kalorier i vätskeform mättar sämre än kalorier man tuggar i sig, med andra ord. Skippa att dricka mjölk och käka lite keso etc istället.
# Sätt upp ett vad med en polare som du litar på. Vadet ska handla om ett kraftigt straff om du/ni misslyckas. Vadet kan handla om att inte äta något socker överhuvudtaget eller att gå ned 1kg/vecka etc. Så länge det är med en polare som du vet kommer att hedra vadet om han/hon förlorar så hjälper det, då måste du också hedra vadet om du förlorar.
# Kör ett träningspass om dagen, varannan styrka, varannan kondis är inte dumt. Du vill palla med hela sommaren och gärna fortsätta livet ut (fast inte träna varje dag livet ut).
# Ta en bild i spegeln, kika på den då och då. Ta en efterbild och må
# Kolla på motiverade klipp, youtuba Greg Plitt och "How bad do you want it"
Lycka till!