2009-11-19, 22:15
|
|
Registered Bencher
Reg.datum: Oct 2007
|
Bänkar'n Bragd
Kort information om Bragd:
Kallas vardagligen för Pierre.
Ungjävel på sjutton år.
etthundra sjuttiosex centimenter kort.
åttioåtta kilogram allt för tung.
Bosatt i Leksand, Dalarna.
Längre information om Bragd:
Påbörjade min karriär som professionell gymråtta en höst för drygt tre år sedan. Då: halvtjock finnig fjunig fjortonåring som levt större delen av sitt tonårsliv (åren 12 -14) framför en datorskärm. Lekte omkring bland de tuffa "Nordic" maskinerna i ca sex månader innan jag tog träningen till nya höjder genom ordentligt schema och ordentlig träningskamrat. Tränat mindre seriöst i sammanlagt 3 - 3 1/2 år och mer seriöst 1 1/2. Gått från sextiosju kilo till nittiofyra för att sedan gå ned till åttiotvå igen, tre dieter har genomförts och träningen har gått igenom ett antal smärre radikala reformer; allt ifrån "BB" stuket till Muay Thai. Har även i omgångar prövat på Styrkelyft men intresset fastnade aldrig riktigt förrens för ett år sedan, har sedan dess kört min träning inriktat mot SL men utan någon struktur eller klubb. I somras tog jag mig i kragen och gick med den "lokala" klubben, så nu lyfter jag för Borlänge AK som ungdom i - 90 (licensnr 920503).
Tråkig information om Bragd:
På grund utav en ryggskada som inträffade för 7 månader sedan kan jag inte köra övningar som belastar korsryggen allt för tungt, detta utesluter då essentiella (för en SLare åtminstone) övningar som knäböj och marklyft. Har ännu inte listat ut vad som orsakar smärta och obehag, flera doktorer och kiropraktorer har gått bet och jag hoppas nu på magnetröntgen.
SL Stats:
Bänkpress - 140
Knäböj - "ca" 150
Marklyft - 160
Varför?:
För dokumentation över min SL karriär och för att jag ska (ännu en gång) försöka slå mig in i den sociala biten på det största träningsforumet som finns att tillgå. Tycker även det är kul att kunna följa upp sin träning och se resultat på pappret, sedan är hela SL idéen ett hopp om att hitta nya vänner, jag har få. (bänkar väl för mycket).
Nej men jag hoppas ni finner det behagligt att följa min träning, kommer uppdatera så ofta jag kan och ibland ska ni få avnjuta ett par visdomsord från en knubbig liten pojkspoling till dalmas. En del av folket känner igen mig från Hälso forumet, samma nick där.
|
|
|
2009-11-19, 22:18
|
|
Mjäll & SL
Reg.datum: Mar 2003
|
Välkommen!
Lycka till.
Edit: Är du medlem i nån SL-klubb?
|
|
|
2009-11-19, 22:19
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2008
|
Riktigt trevligt intro till din journal.
Lycka till i livet bland vikterna!
|
2009-11-19, 22:19
|
|
Registered Bencher
|
Bänk/bröst - Maxning/Avcheck:
Bänkpress:
110 - 1
120 - 1
130 - 1
140 - 1 PB
110 - 3
Kommentar:
Kände mig riktigt fräsch i kroppen trots aningen för lite sömn och halvtaskig kost under dagen, alla lyft var med fina stopp och även maxningen fanns det viss mersmak på! Känns kul dryga veckan innan SM går av stapeln, viktuppgång och kreatin har gjort susen.
Plan Hantelpress:
37,5 - 6
40 - 6,6
Bröstmaskin "Nordic":
65 - 3
80 - 3
Bestämde mig för att vila efter den tunga bröstdelen och spar axlar/triceps till nästa pass. Rygg + Ben imorgon!
|
|
|
2009-11-19, 22:21
|
|
Registered Bencher
|
Citat:
Ursprungligen postat av Nitrometan
Välkommen!
Lycka till.
Edit: Är du medlem i nån SL-klubb?
|
Tack så mycket!
Japp, som jag nämnde är jag för tillfället medlem i Borlänge AK, eller jag sa nog aldrig att jag var medlem, men lyfter för de i alla fall. Vilket påminde mig att betala avgiften!
|
|
|
2009-11-20, 08:32
|
|
Mjäll & SL
Reg.datum: Mar 2003
|
Ah. Borlänge.
Det hade du ju skrivit. Jag missade det.
Bra att vara med i en klubb om man sysslar med SL. Lättare att få hjälp och så.
|
|
|
2009-11-20, 08:37
|
|
I can haz teabag?
Reg.datum: Apr 2005
|
Välkommen Pierre! Hoppas allt känns bra inför SM, kom ihåg att ta det lugnt och lyssna på domarsignalerna nu bara
Har du allt klart med trikå o sånt inför SM?
/domarjäveln
|
|
|
2009-11-20, 09:40
|
|
Registered Bencher
|
Citat:
Ursprungligen postat av Nitrometan
Ah. Borlänge.
Det hade du ju skrivit. Jag missade det.
Bra att vara med i en klubb om man sysslar med SL. Lättare att få hjälp och så.
|
Citat:
Ursprungligen postat av sweetkarolina
Välkommen Pierre! Hoppas allt känns bra inför SM, kom ihåg att ta det lugnt och lyssna på domarsignalerna nu bara
Har du allt klart med trikå o sånt inför SM?
/domarjäveln
|
Ja att vara med i en riktig klubb underlättar verkligen, sen är det ju fantastiskt roligt också.
Aha.. Den elaka domaren  !
Allt är klart inför SM, en splitterny trikå väntar på mig i sundbyberg så den delen är åtminstone avklarat, och så hade vi grejen med signalerna också.. Blir att träna hela veckan med signaler, är ju relativt "fräsch" inom hela SL tävlandet så någon rutin finns dessvärre inte alls.
Kul att folk kikar in och hälsar, det uppskattas.
/P
|
|
|
2009-11-20, 10:04
|
|
Negativa Blöje
Reg.datum: Sep 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av bragd
Kort information om Bragd:
*Ungjävel på sjutton år.
*Påbörjade min karriär som professionell gymråtta en höst för drygt tre år sedan.
*Tränat mindre seriöst i sammanlagt 3 - 3 1/2 år och mer seriöst 1 1/2. Gått från sextiosju kilo till nittiofyra för att sedan gå ned till åttiotvå igen.
*På grund utav en ryggskada som inträffade för 7 månader sedan kan jag inte köra övningar som belastar korsryggen allt för tungt, detta utesluter då essentiella (för en SLare åtminstone) övningar som knäböj och marklyft.
SL Stats:
Bänkpress 140 kg
|
Det var fan vad du hade hunnit med saker redan som 17 åring och 3 år på gymet; viktsvängning på nästa 30 kg, skadad i ryggen och vrålstark i bänk.
Hoppas resterande del av karriären går i ett lugnare tempo.
Ursprungligen postat av Gute
Jag blir aldrig "klar" med någonting, jag uppnår ingenting, jag bara lyfter.
|
Instagram: BORJETHESWEDE #TeamBTS #Wolverineenergydrink
|
|
|
2009-11-20, 10:23
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2008
|
Grym styrka, och välkommen till kolo  ! Hoppas ryggen din fixar sig och att det går bra på BP-SM!
Helt ren, använder inga kosttillskott annat än sprit varje lördag.
|
|
|
|
2009-11-20, 11:59
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2007
|
Välkommen hit. Hoppas du uppdaterar lite bättre än på hälso; det står trots allt tävlande och aktiva
My best advice to you would be this: if you want to bench press 600 pounds with a shirt, train for a 590 pound raw bench. I’m pretty sure you’ll be able to get 10 pounds out of your shirt.
|
|
|
|
2009-11-20, 16:31
|
|
I can haz teabag?
Reg.datum: Apr 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av bragd
Ja att vara med i en riktig klubb underlättar verkligen, sen är det ju fantastiskt roligt också.
Aha.. Den elaka domaren  !
Allt är klart inför SM, en splitterny trikå väntar på mig i sundbyberg så den delen är åtminstone avklarat, och så hade vi grejen med signalerna också.. Blir att träna hela veckan med signaler, är ju relativt "fräsch" inom hela SL tävlandet så någon rutin finns dessvärre inte alls.
Kul att folk kikar in och hälsar, det uppskattas.
/P
|
Hehe, precis så! De kallar mig röde karro...
Bra med trikå fixad, sen så ska du ha t-shirt utan reklamtryck, skor, strumpor, kalsonger (ej boxer) och legitimation för att undvika strul vid materialkontroll o invägning.
Och när du kör med signaler se till att köra med ALLA signaler, start, press och ner! 
Rutinen kommer...
|
|
|
2009-11-20, 18:00
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2007
|
Grymt att som 17åring vägandes under 90 kilo göra 140kg i bänk 
Kör hårt
|
|
|
2009-11-20, 19:18
|
|
Registered Bencher
|
Fredagen den elfte november:
Skriver innan passet innan jag glömt bort vikterna, återkommer senare ikväll för att svara på folk och ge kommentarer.
Latsdrag:
90 - 6,6,6,6
Rodd i maskin (Nordic):
100 - 8,6,6
90 - 8
T-bar:
60 - 5
90 - 3,3
Biceps:
Stång:
40 - 6
50 - 4
Hantlar:
23 - 4,6
Maskin:
25 - 6,6,6
Liten kommentar:
Började köra lite böj men avbröt efter första setet, hade ont i ryggen och kände mig stel sen förra passet, blir ben imorgon istället. Dagens pass fick bli ett "klassiskt" rygg/biceps med lätta vikter. Vill hålla mig fräsch och utvilad till SM så tar allting i ett lite lättare och lugnare tempo.
|
|
|
2009-11-21, 10:28
|
|
Registered Bencher
|
Kommentarer:
Bendelen av träningen igår uteblev som ni märkte, istället vart det ett "lätt" rygg pass med lite biceps i slutet. Vikterna åker ned ganska fort när det handlar om repetitioner som överstiger 4, i intervallen 1-3 är jag procentuellt sett betydligt starkare än 4-6. Men allt förflöt på bra och T-baren gick bra trots smärtan i ryggen, körde med ett ordentligt bälte och försökte undvika att belasta korsryggen allt för mycket. Idag blir det i alla fall ben och någon magövning, sedan det sista bänkpasset innan SM imorgon.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:17.
|

|