Citat:
Ursprungligen postat av AronP
Jag ska erkänna att jag gjorde ett snabbt överslag i huvudet på hur mycket han behövde gå ned (och fick det lite högt), trodde inte riktigt på 14%, utgick lite från hur snabbt jag har gått ned på olika underskott. Nu räknade jag lite på det och typ 3.5kg behöver tappas på 8v, vilket är möjligt med ett underskott på 500, vilket borde vara ungefär där han ligger. Så någon sänkning kanske inte behövs.
|
Du pricka mitt i prick kompis, stämmer mkt väl att jag ligger på ett underskott på 500 kcal, detta är via kosten dock och jag drar inte av för mina träningspass. Jag smackar på med lite extra energi innan jag kör basket i 1,5 h för att orka så på onsdagar kanske jag ligger på ett litet högre energi-intag.
Tycker ni att jag fortfarande ska ligga på 2200 kcal eller höja till 2500 kcal
och tänka att jag totalt ligger på ett underskott mellan 500-700 kcal med kost och träning tillsammans?
Då jag började min deff vid början av året så räknade jag ut att min balansnivå låg ungefär på 2700-2900 kcal men då jobbade jag på kontor 8-11 h om dagen. Nu jobbar jag inte längre så jag borde väl ha en högre aktivitets faktor, jag menar jag sitter inte hemma 8h om dagen och rullar tummarna framför datorn
Citat:
Ursprungligen postat av Telles
Om du är intresserad av att få veta mer exakt vad du har för % fett så gör en dexamätning! Kan inte tänka mig att en våg funkar träffsäkert alls.
|
Borde ge ett hum iallafall? Detta var första gången som jag gjorde en mätning överhuvudtaget och vi har planerat att mäta igen om 8 veckor bara för att jämföra hur det har gått. Jag tänkte sätta upp som mål att försöka nå under 10% på just den vågen inom 8 veckor. Om jag sen gör en dexamätning (vart fan nu gör det) och den visar annorlunda är det bara bra om jag får ett mer exakt mått.
För mig är det hela med att försöka sänka kroppsfettet i % som är det roliga då jag aldrig behövt/tänkt göra det och vet inte riktigt vad man ska tänka på.