Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Diet, Deff & Fettminskning

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-03-04, 18:52   #1
JasminV
Registered User

JasminVs avatar

Reg.datum: Oct 2012
synpunkter på mitt kostupplägg

Tja, har dragit igång min första deff efter 7 månaders bulk. Tänkte kolla hur ni tycker att mitt kostupplägg ser ut, om något fattas / bör bytas ut osv. Min plan är att jag ska följa detta upplägg i 5 veckor, utvärdera och sedan ev. dra ner på t.ex. kolhydraterna. Totalt ska deffen pågå i 15 veckor och mitt mål är att tappa ca 10 kg. (egentligen är inte kilorna så viktiga men jag tror 55 kg är en bra vikt efter deff i förhållande till min längd)

Tjej
21 år
164 cm
66 kg

sön-tor

amino rush innan morgonpromenad på 30 min

frukost: 40 gram havregryn, 1 ägg, 1 portion whey eller 17 gram casein, 1 dl mjölk, kaffe. 1 gram omega3

lunch: 120 gram torskrygg med 2 msk purjolök, 4 körsbärstomater, 2 msk selleri och 1 msk fiskbuljong. 200 gram potatis. 100 gram broccoli. 2 gram omega3

middag: 200 gram kyckling (innerfilé eller klubba) med 1 dl bulgur och 100 gram kikärtor. Blandade grönsaker med 1 tsk olivolja. 2 gram omega3

tränar styrka 3 dagar i veckan och kondition 1-2. Träningsdagar ska jag ta aminorush eller bcaa-xx 30 min innan träning, direkt efter träning och 1 h efter träning tar jag en portion protein (whey eller äggprotein)

fre och lör kommer jag att hålla mig till under 1500 kcal men då kanske äta en stor middag istället för lunch och middag och då kommer jag att äta t.ex. rött kött med potatis och grönsaker. Kommer även att äta "något gott" som typ kvarg med funligt och bär, kanske en liten fruktsallad.

Rent spontant så tycker jag att det är lite fett i kosten, men samtidigt så är det så mycket kcal i fett och jag vill hellre äta mycket mat med lite fett än lite mat med mycket fett.

Vad tycker ni kolo??
Gammal 2013-03-04, 19:26   #2
Wzup2u
Scarpa the chef

Wzup2us avatar

Reg.datum: Aug 2012
svårt att säga jag skulle dö på den lilla maten.
sen är det för lite kolhydrater och inte för mycket som du påstår och även för lite kött.

sen pluusa ´å med en måltid efter middagen kvälssmål-
är vad jag tkr.
Wzup2u är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-03-04, 19:41   #3
JasminV
Registered User

JasminVs avatar

Reg.datum: Oct 2012
Citat:
Ursprungligen postat av Wzup2u Visa inlägg
svårt att säga jag skulle dö på den lilla maten.
sen är det för lite kolhydrater och inte för mycket som du påstår och även för lite kött.

sen pluusa ´å med en måltid efter middagen kvälssmål-
är vad jag tkr.
men hur tycker du att jag ska göra då? jag kan ju inte äta mer mat för då går jag upp i vikt? detta är ju 1500 kcal, jag kan ju inte lägga till mer av kolhydrater fett och protein och samtidigt hamna på kcal underskott.
Gammal 2013-03-04, 20:17   #4
Alvis
Registered User

Reg.datum: Feb 2010
Citat:
Ursprungligen postat av JasminV Visa inlägg
Tja, har dragit igång min första deff efter 7 månaders bulk. Tänkte kolla hur ni tycker att mitt kostupplägg ser ut, om något fattas / bör bytas ut osv. Min plan är att jag ska följa detta upplägg i 5 veckor, utvärdera och sedan ev. dra ner på t.ex. kolhydraterna. Totalt ska deffen pågå i 15 veckor och mitt mål är att tappa ca 10 kg. (egentligen är inte kilorna så viktiga men jag tror 55 kg är en bra vikt efter deff i förhållande till min längd)

Tjej
21 år
164 cm
66 kg

sön-tor

amino rush innan morgonpromenad på 30 min

frukost: 40 gram havregryn, 1 ägg, 1 portion whey eller 17 gram casein, 1 dl mjölk, kaffe. 1 gram omega3

lunch: 120 gram torskrygg med 2 msk purjolök, 4 körsbärstomater, 2 msk selleri och 1 msk fiskbuljong. 200 gram potatis. 100 gram broccoli. 2 gram omega3

middag: 200 gram kyckling (innerfilé eller klubba) med 1 dl bulgur och 100 gram kikärtor. Blandade grönsaker med 1 tsk olivolja. 2 gram omega3

tränar styrka 3 dagar i veckan och kondition 1-2. Träningsdagar ska jag ta aminorush eller bcaa-xx 30 min innan träning, direkt efter träning och 1 h efter träning tar jag en portion protein (whey eller äggprotein)

fre och lör kommer jag att hålla mig till under 1500 kcal men då kanske äta en stor middag istället för lunch och middag och då kommer jag att äta t.ex. rött kött med potatis och grönsaker. Kommer även att äta "något gott" som typ kvarg med funligt och bär, kanske en liten fruktsallad.

Rent spontant så tycker jag att det är lite fett i kosten, men samtidigt så är det så mycket kcal i fett och jag vill hellre äta mycket mat med lite fett än lite mat med mycket fett.

Vad tycker ni kolo??
Ser bra ut. Kör på.
Alvis är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:54.