Överger härmed min gamla journal för att få en nystart i samband med nytt kost- och träningsschema. Anledningen är att jag inte tycker att det sättet jag tränat och ätit på senaste halvåret gett speciellt mycket resultat. Har ökat i vikter, men inte så mycket som jag önskat. Har inte fått någon nämnvärd massa at all och tappade helt enkelt motivationen för allt nu när gymnasiet började. Men nu är det slut på det, nu är istället periodisk fasta och halvkroppsschema på ingång!
Mina stats:
184 cm
70 kg
~12% kroppsfett
Bänk: 60 kg
Böj: 70 kg
Mark: 90 kg
Mina mål:
185 cm 
75 kg
9% kroppsfett
Bänk: 80 kg
Böj: 100 kg
Mark: 120 kg
För att nå dessa kommer jag att träna halvkroppspass tills vidare. Tanken är då att jag ska kunna träna 6 gånger /vecka och därmed gå igenom samtliga muskler 3 gånger per vecka.
Pass A:
Bänkpress
Hantelpress
Chins
Kabelrodd
Militärpress
Hantellyft åt sidan
Kabellyft åt sidan
Stångcurls
Liggande bicepcurls i cable
Pushdowns
Skullcrushers
Pass B:
Marklyft
Knäböj
Utfall
Benspark
Lårcurl
Stående vadpress
Sittande vadpress
Raka benlyft
Viktade crunches
Så kommer vi till kosten då. Som journalens titel lyder ska jag äta efter periodisk fasta. Dels för att jag ändå kräks om jag äter frukost, dels för att jag kan sova längre på morgonen (

) och dels för att jag har en rädsla för att bli ett litet fetto.
Mitt BMR är runt 2700 kcal /dag. På träningsdagar kommer jag lägga mig på ett överskott av 20%, dvs cirkus 3250 kcal och på vilodagar ligger jag på 20% underskott, 2150 kcal. Ska försöka komma upp i 3 g protein /kg kroppsvikt varje dag, det blir ungefär 200 g. Träningsdagar fördelas kolhydrater/fett 75/25 och vilodagar 50/50. Äter 8 timmar fastar 16.
Bilder på dagsformen kommer upp lite senare ikväll och jag hade tänkt uppdatera dem ungefär var 6:e vecka. Gör mest journalen för min egen skull men hoppas väl på några läsare också

Må väl kamrater!