Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Diet, Deff & Fettminskning

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-12-20, 08:34   #1
Swiftey
Registered User

Swifteys avatar

Reg.datum: Sep 2009
Massa fettknölar ://

Tjena nu när jag gått ned lite i vikt, runt 12% bf. Så har jag börjat finna massa fettknölar på min kropp, har räknat upp till 7 styckna. Har vart till doktorn han säger det är fettknölar. Men jag undrar om dessa är som fett? Att dom försvinner om man går ned i vikt. Eller stannar dom? Några fler här som har en del fettknölar? Har även hört från en sjukgymnast som hade en i pannan som han skar ut men som börjar växa tillbaka igen.
Swiftey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-12-20, 09:09   #2
William
The Fat-Master

Reg.datum: Apr 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Swiftey Visa inlägg
Tjena nu när jag gått ned lite i vikt, runt 12% bf. Så har jag börjat finna massa fettknölar på min kropp, har räknat upp till 7 styckna. Har vart till doktorn han säger det är fettknölar. Men jag undrar om dessa är som fett? Att dom försvinner om man går ned i vikt. Eller stannar dom? Några fler här som har en del fettknölar? Har även hört från en sjukgymnast som hade en i pannan som han skar ut men som börjar växa tillbaka igen.
Det är som sagt antagligen fettknölar men dom är inkapslade i bindväv vilket gör att dom kan kännas hårda. Ibland minskar de i samband med viktminskning, ibland inte. Ibland växer de tillbaka efter att de tagits bort, ibland växer det ut fler på andra ställen, ibland inte. Det är lite av ett lotteri tyvärr.
Gammal 2012-12-20, 16:41   #3
muddler
Lekfarbror

muddlers avatar

Reg.datum: Jun 2004
Jag opererade faktiskt bort en sån jag har haft på ryggen sen jag var tonåring. I vissa fall kan de växa vilket den gjorde på mig. Syntes om jag hade en tight t-shirt liksom. Så den fick ryka. De tar tydligen inte bort dem om de blir för stora.

Träning och grejer

Muddler läser ferdinand!
muddler är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:11.