Hejhej! Slänger upp den här tråden där det säkert kommer trilla in frågor jag får under min första deff. Kan börja med hur min träning sett ut/ser ut just nu!
Började träna efter nyår och kört stenhårt sen dess. Var väldigt smal innan och vägde 71 (!!!) vid nyår då jag innan nyår bara körde fettförbränning i princip..
Nu väger jag 94 kilo och ska påbörja min första deffning.
Kanske bör nämna att jag är 1.93 lång.
Hittils har jag kört med detta schema: (dock bytt upplägg flera ggr sedan nyår såklart)
Dag 1: Bröst, triceps, axlar
Dag 2: Ben, mage, vader
Dag 3: Rygg och biceps
Dag 4: vilo/prio dag (där jag kör saker jag extra gärna vill öka i styrka i tex. chins)
Dag 5: börjar om med bröst~
Älskar verkligen att träna, därför kör jag nästan alltid 6-7 dagar i veckan! Mår näst intill dåligt av att inte träna en dag, dock vet jag att det vore bra för mig att inte träna varje dag.
Tänkte nu höra om ni tycker jag kan fortsätta med detta upplägg? Har såklart börjat lägga in mer fettförbränning (låg intensivt) varje dag och förbränner 300 kalorier där.
Tänkte kanske byta till detta upplägg istället då det kanske gynnar mig mer under deff:
Dag 1: Bröst, triceps, axlar + låg intensiv fettförbränning 300 kalorier
Dag 2: Intensiv förbränning 1 timme+
Dag 3: Mage, ben, vader + låg intensiv fettförbränning 300 kalorier
Dag 4: Intensiv förbränning 1 timme+
Dag 5: Rygg + biceps + låg intensiv fettförbränning 300 kalorier
Dag 6: Intensiv förbränning 1 timme+
Dag 7: Börja om som Dag 1
Skulle detta gynna mig mer? Hur gör ni?
En sista fråga just nu! Jag har läst att man inte ska köra intensiv förbränning samma dag man styrketränar då det missgynnar styrketräningen. Nått om att när man styrketränar så bildas anabola hormoner (eller nått?) och om man sedan kör konditions träning så tar det bort dessa, eller nått sånt, inte alls säker på hur det gick till detaljerat mer än att det var dåligt att kombinera!
Vilken puls ska jag hålla för att det inte ska missgynna mig?
Kommer säkert dyka upp fler frågor under min deff som ska vara rätt länge, tills jag blir nöjd helt enkelt. Vore kul att få några synpunkter och tips
Tack på förhand