Detta var jag förra året. Vikten låg ungefär på 63-64kg efter en diet som varande nästan hela våren (om inte längre). Jag körde enligt periodisk fasta (med LG inriktning) med 5 träningspass i veckan.
Just nu äter jag och tränar helt annorlunda. Jag inledde en diet för kanske 4 veckor sedan och kör endast 1 helkroppspass i veckan. Har inte tid för så mycket mer just nu. Kostupplägget är ganska strikt eftersom jag bor helt själv och bara köper hem sånt som jag själv äter.
Riktlinjerna just nu är väl i princip:
Protein spritt jämt över hela dagen.
Kolhydrater tidigt på dagen på vilodagar.
fett jämt spritt från frukost (09:00) och framåt.
Jag ligger relativt lågt på kalorierna under vilodagarna. Tror jag snittar någonstans runt 600-800 kcal under mitt Behov (ca 3000 kcal) per dag.
Efter träningen har jag en liten refeed där jag äter en stor mängd mat inom 24 timmar efter träningen och då ligger jag på kanske bara 300 kcal minus om inte mindre.
Jag började med detta som ett test men det har resulterat i en viktminskning på ca 4 kg redan och en ökning i princip alla muskelgrupper.
Mitt helkroppspass är baserat på nästan enbart basövningar och varar i ca 1½ - 2 timmar. Ganska jobbigt både fyskiskt och psykiskt, men jag gillar det!
Kommer säkert skriva ett inlägg senare angånde lite stats och tjohej..