2012-02-09, 12:00
|
|
Väsby EPA raggare
Reg.datum: Dec 2006
|
Nya antagningskrav till polisutbildningen
http://www.polisen.se/Vastra_Gotalan...sutbildningen/
Vad säger ni? Kommer detta påverka kvaliten på poliskåren överhuvudtaget egentligen eller kommer det fallera totalt?
- De tidigare åldersgränser som gällt för sökanden har tagits bort. Sökande måste dock vara myndig.
Här kan man ju kanske ta och fundera på att skola om sig vid 65 för att fortsätta som polis till man fyller 75 och äntligen får gå i pension
- Kravet om att de sökande inte får ha kroniska sjukdomar har tagits bort.
- Det tidigare kravet på att ha skrivit högskoleprovet har tagits bort.
- Tidigare krav om ett samtal på en polismyndighet för bedömning av lämplighet är borttagen.
- Språkprovet i svenska är borttaget.
Förövrigt så förstår jag mig inte på människor som följer Zyzz, Jersey Shore mm, jag skapade intressantare personer och situationer när jag lekte med lego som liten.
|
|
|
|
2012-02-09, 12:02
|
|
Coach
Reg.datum: Oct 2010
|
Haha vad fan. Incoming polisbrutalitet ala USA
|
2012-02-09, 12:03
|
|
Jag är inte överviktig, jag är underlång
Reg.datum: May 2004
|
"Språkprovet i svenska är borttaget."
|
2012-02-09, 12:07
|
|
stridis- avatartextmästare
Reg.datum: Jan 2003
|
Det kommer med andra ord att ubildas fler olämpliga poliser som inte kan skriva vettiga rapporter och som egentligen inte borde få bära vapen, såsom stridspittar et al.
|
|
2012-02-09, 12:09
|
|
Chest&CO
Reg.datum: May 2004
|
Det jag ställer mig mest frågande till är borttagandet av språkprovet. Visst jag förstår att det är för att göra det enklare för invandrare att söka, men vill man ändå inte att poliser ska ha en viss nivå av språkkunskap? När man skriver rapporter osv eller träffar folk på stan?
|
|
2012-02-09, 12:10
|
|
Banned User
Reg.datum: Feb 2010
|
Vi behöver kompetenta brutala poliser. Inga mjuka värderingar, "bra på att snacka" eller annat blaj. Stora, stronga, hårda män (och kvinnor) som inte är rädda för att veva loss med batongen eller inte backar för att spöa upp en förortsligist som kaxar sig.
|
|
|
2012-02-09, 12:13
|
|
Mjäll & SL
Reg.datum: Mar 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av Tricce
- Tidigare krav om ett samtal på en polismyndighet för bedömning av lämplighet är borttagen.
|
Varför ska man bedöma om de är lämpliga? De som söker blir säkert bra poliser.
Grattis.
|
|
|
2012-02-09, 12:15
|
|
Horny user
Reg.datum: Jan 2011
|
Fan man fortfarande måste ha körkort :/
|
|
|
2012-02-09, 12:19
|
|
Dryg, slö & långsam
Reg.datum: Jan 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av BigSpawn
Det jag ställer mig mest frågande till är borttagandet av språkprovet. Visst jag förstår att det är för att göra det enklare för invandrare att söka, men vill man ändå inte att poliser ska ha en viss nivå av språkkunskap? När man skriver rapporter osv eller träffar folk på stan?
|
Måste man inte ha någon slags behörighet, ex fullständigt gymnasiebetyg?
|
|
|
2012-02-09, 12:21
|
|
El grande salami
Reg.datum: Jul 2006
|
Behöver man ha perfekt syn på båda ögonen för att bli polis?
|
|
|
2012-02-09, 12:22
|
|
Surgubbe
|
För de som lyckas gå vidare till fystester och sedan eventuellt vidare till intervjuer och samtal blir ju precis lika hårt granskade och bedömda som innan så jag förstår inte hur detta skulle göra att sämre folk blev poliser?
Däremot lär det ju bli ett jäkla jobb att sålla bort ännu fler som inte är lämpliga.
|
|
|
2012-02-09, 12:23
|
|
Surgubbe
|
Citat:
Ursprungligen postat av L-Sami
Behöver man ha perfekt syn på båda ögonen för att bli polis?
|
Nej, det finns en gräns för hur dålig syn du får ha. Har man nersatt syn ska du ha ett intyg på att det inte överstiger den gränsen. Har du aldrig sett en polis med brillor? : )
|
|
|
2012-02-09, 12:32
|
|
El grande salami
Reg.datum: Jul 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av Gober
Nej, det finns en gräns för hur dålig syn du får ha. Har man nersatt syn ska du ha ett intyg på att det inte överstiger den gränsen. Har du aldrig sett en polis med brillor? : )
|
Bara på amerikanska filmer. Jag har faktiskt aldrig reflekterad över det med brillorna.
|
|
|
2012-02-09, 12:36
|
|
Väsby EPA raggare
Reg.datum: Dec 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av Gober
För de som lyckas gå vidare till fystester och sedan eventuellt vidare till intervjuer och samtal blir ju precis lika hårt granskade och bedömda som innan så jag förstår inte hur detta skulle göra att sämre folk blev poliser?
Däremot lär det ju bli ett jäkla jobb att sålla bort ännu fler som inte är lämpliga.
|
Hon skriver att det är för att få ett bredare urval så det kan ju vara så att nu kanske dom kan få in någon som glänser mer inom ett område men kanske inte är världsmästare på substantiv
Förövrigt så förstår jag mig inte på människor som följer Zyzz, Jersey Shore mm, jag skapade intressantare personer och situationer när jag lekte med lego som liten.
|
|
|
|
2012-02-09, 12:40
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2004
|
Min första tanke är "Vad i helvete?", och den försvinner verkligen inte. Att inte ha något kunskapstest i Svenska, att inte ha en åldersgräns och ingen bedömning av lämplighet?
Ren och skär idioti. Får mig att vilja slita mitt hår etc...
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:57.
|

|