2011-12-25, 17:50
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2011
|
Deo - stick vs roll on?
Aldrig testat stick, men fick en igår som luktar helt fantastiskt.
Sökte lite på nätet och verkar vara en del som säger att stick håller bättre, att det är det bästa, även om det kanske inte är billigast alltid.
Någon här som har erfarenhet av bägge, och vet om stick är effektivare, eller kanske räcker längre osv?
Skit verkar det ju inte vara i alla fall, som jag hade fått för mig innan
|
|
|
2011-12-25, 18:23
|
|
Registered User
Reg.datum: Oct 2006
|
Kör alltid stick, svårt att hitta bra parfymer och märken som vanliga roll-on. Lite dyrare men luktar så mycket bättre och det är väl det som är tanken?
“If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality.”
/ Desmond Tutu
|
|
|
2011-12-25, 18:35
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Alexton
Kör alltid stick, svårt att hitta bra parfymer och märken som vanliga roll-on. Lite dyrare men luktar så mycket bättre och det är väl det som är tanken?
|
Andra tankar är väl iofs att hålla svettlukt borta (inte bara lukta gott i sig alltså) samt inte fläcka kläderna osv.
Men räcker en stick väldigt länge, typ ett år eller så, eller tar de slut oväntat snabbt? Kostar ju som faaan jämfört med roll
|
|
|
2011-12-25, 18:50
|
|
W för Vendetta
Reg.datum: Feb 2011
|
Stick är det bästa.
|
Citat:
Ursprungligen postat av thunder
Fan vilka hjärtlösa kukskallar som skriver här.
|
|
|
|
2011-12-25, 18:52
|
|
Nu kan jag inte byta
Reg.datum: Jun 2006
|
stick är mkt bättre än roll on, imho. tycker att roll on bara klibbar och äcklar, medan stick är torrt och bekvämt. Och det finns sticks från massa trevliga märken.
Räcker längre också.
En halv liter kiss väger 0,5 kg.
|
|
|
|
2011-12-25, 18:54
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av spange
Räcker längre också.
|
Fast kanske inte 10ggr längre?
Tänker på priset som ofta verkar vara 10ggr högre 
Fast räcker de dubbelt så länge, och är dubbelt så bra, så kan det ju vara värt det kanske
|
|
|
2011-12-25, 19:18
|
|
Nu kan jag inte byta
Reg.datum: Jun 2006
|
haha, nej det förstås. men då har du säkert kollat på sticks från dyrare parfymmärken? jag har haft sticks från Davidoff och Marc o'Polo som jag gillat, men det finns väl billigare också
En halv liter kiss väger 0,5 kg.
|
|
|
|
2011-12-25, 19:43
|
|
Registered ulcer
Reg.datum: Jul 2007
|
Deodorant är (som det låter) till för att ta bort lukt medan många roll-ons är antiperspirant (minska svettningar).
Billigare stick (typ björn borg) tycker jag inte håller bort svettlukt lika bra som en roll-on, (typ axe).
Dyrare stick var det länge jag köpte. jag kör ofta roll-on som inte doftar så mycket och sen tar jag på en finare parfym/after shave.
|
2011-12-25, 19:45
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av panzerpig
Deodorant är (som det låter) till för att ta bort lukt medan många roll-ons är antiperspirant (minska svettningar).
Billigare stick (typ björn borg) tycker jag inte håller bort svettlukt lika bra som en roll-on, (typ axe).
Dyrare stick var det länge jag köpte. jag kör ofta roll-on som inte doftar så mycket och sen tar jag på en finare parfym/after shave.
|
AXE, sist jag testade för typ 10 år sedan, var helt värdelös.
Luktade svett direkt tyckte jag. Roll on.
Läser en del trådar där folk verkar haft stick, som använts varje dag, som räckt flera år. Intressant.
Nåväl, får se hur den håller doften med, kanske bara luktar skitgott några timmar och sedan är det kört
|
|
|
2011-12-25, 20:06
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2008
|
Alla sticks jag testat håller inte lika länge som vissa roll ons, T.ex. testade boss orange. Luktar otroligt gott i början men försvinner otroligt snabbt och svettlukten en normal dag kom vid runt 13 tiden när det var sommar. Medans med niveas typ rollon som finns på ica håller i typ 2dar innan det ens börjar komma fram lite svettlukt.
Vilka sticks är det som håller ett år?  Dom jag testat räcker kanske 2månader max.
Senast redigerad av Snobbe den 2011-12-25 klockan 20:07.
|
|
|
2011-12-25, 20:16
|
|
Regustered Abuser
Reg.datum: Apr 2006
|
Rexonas roll on för tjejer (blå förpackning). Helt klart det bästa jag har testat.
|
Konventionell styrketräning
|
|
|
2011-12-25, 20:25
|
|
Registered User
Reg.datum: Oct 2010
|
Vichy homme deodorant.
|
|
|
2011-12-26, 01:42
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av spange
Räcker längre också.
|
whuut? Ja måste ha missat nått. Mina sticks räcker svinkort. Kanske 2 mån om det vill sig väl.
|
|
|
2011-12-26, 02:26
|
|
Leg Siúmpba unstrutor,ü¨¨
Reg.datum: Mar 2002
|
Citat:
Ursprungligen postat av Barbastark
whuut? Ja måste ha missat nått. Mina sticks räcker svinkort. Kanske 2 mån om det vill sig väl.
|
saknas minst en siffra för att det där skall gå ihop hur länge räcker en vanlig roll-on för dig...
sen är ju antal ml av intresse
"Enda gången jag backar är när jag tar sats"
|
|
|
2011-12-26, 05:49
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2011
|
Jag är lat, använder absolut torr en gång i veckan under skolgång.
Luktar jag ändå på morgonen, har jag ett gäng roll-ons som man kan använda efteråt.
Jag köper billiga roll-ons just för att dom är billiga, väljer såklart den som luktar bäst av dom billiga. Men priset är viktigast. Köper ju inte någon eldorado precis men, Nivea,Dove for men, Rexona har jag hemma i alla fall...
Stick är överskattat, parfym har man separat.
Koloscience 
|
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:53.
|

|