Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-12-09, 20:03   #1
Jompan
Egenanpassad

Jompans avatar

Reg.datum: Dec 2006
Till er som säger nej till p-stav för män.

Spin-off på http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=176003

Vore intressant att se hur många av er som svarar nej som skulle acceptera att kvinnan vägrar p-piller? Skulle ni då välja kondom?

Jag kommer aldrig mer prova p-piller av just anledningen att jag känner humörsvängningar. Tjejer som inte varit gravida rekommenderas ju inte spiral, så om man då har en kondomvägrande kille blir det lite problematiskt.

Nån som varit i liknande situation och hur har ni löst det?
Jompan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-09, 20:06   #2
kettlebellGuden
Banned User

Reg.datum: Aug 2010
Enkel lösning i det fallet är ju att köra på abort.

Ännu mer opti är förstås vasektomi. Förstår inte varför det inte är obligatoriskt för män efter första barnet. Än hellre borde det vara obligatoriskt än tidigare.

Senast redigerad av kettlebellGuden den 2011-12-09 klockan 20:09.
kettlebellGuden är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-09, 20:06   #3
Snobbe
Registered User

Reg.datum: Sep 2008
Citat:
Ursprungligen postat av Jompan Visa inlägg

Vore intressant att se hur många av er som svarar nej som skulle acceptera att kvinnan vägrar p-piller? Skulle ni då välja kondom?

Jag kommer aldrig mer prova p-piller av just anledningen att jag känner humörsvängningar. Tjejer som inte varit gravida rekommenderas ju inte spiral, så om man då har en kondomvägrande kille blir det lite problematiskt.

Aldrig varit i samma situation, men om det var så att tjejen fick problem av p-piller så hade jag aldrig någonsin ens velat att hon tog dom. Då hade jag hellre valt kondom helt klart. På samma sätt som att jag hade vägrat ett preventiv medel som fick mig att må dåligt.
Snobbe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-09, 20:09   #4
Snobbe
Registered User

Reg.datum: Sep 2008
Om din kille vägrar kondom och vill att du tar p-piller fast han vet att du mår dåligt av dom så är han otroligt självisk och ingen du borde vara med
Snobbe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-09, 20:10   #5
elBjurro
Stolpe..

elBjurros avatar

Reg.datum: Feb 2005
Finska rycket!
Gammal 2011-12-09, 20:14   #6
stridis
stridis- avatartextmästare

stridiss avatar

Reg.datum: Jan 2003
Citat:
Ursprungligen postat av kettlebellGuden Visa inlägg

Ännu mer opti är förstås vasektomi. Förstår inte varför det inte är obligatoriskt för män efter första barnet. Än hellre borde det vara obligatoriskt än tidigare.
Vi får hoppas att du är opti då.

I won't just gaze into the abyss, I'll maintain uncomfortable eye contact with it.
stridis är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2011-12-09, 20:17   #7
Sniggel
Registered User

Sniggels avatar

Reg.datum: May 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Jompan Visa inlägg

Jepp, redan gjort. Jag kan helt klart acceptera att man inte vill ta p-piller. Jag tycker du gör rätt i att göra ditt val så länge du övervägt konsekvenserna (vilka andra alternativ som måste användas i vilka situationer etc...)
C4L

Senast redigerad av Sniggel den 2011-12-09 klockan 20:18.
Sniggel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-09, 20:18   #8
Cranky
Registered User

Crankys avatar

Reg.datum: Aug 2011
Som svar till TS: Absolut, hellre kondom i sådana fall och verkligen inte "köra" abort.
Cranky är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-09, 20:26   #9
Jompan
Egenanpassad

Jompans avatar

Citat:
Ursprungligen postat av kettlebellGuden Visa inlägg
Vill avråda från abortmetoden, även om riskerna kanske inte är stora existerar dem och inte alltid smärtfritt. Dessutom måste man vara i celibat ca 5 veckor efter eller tills kvinnan slutar blöda. Då kan det gå länge mellan varven

Rekommenderar förr säkra perioder för kvinnor som har mer eller mindre regelbunda lingonveckor.

Citat:
Ursprungligen postat av Snobbe Visa inlägg
Aldrig varit i samma situation, men om det var så att tjejen fick problem av p-piller så hade jag aldrig någonsin ens velat att hon tog dom. Då hade jag hellre valt kondom helt klart. På samma sätt som att jag hade vägrat ett preventiv medel som fick mig att må dåligt.

Citat:
Ursprungligen postat av Snobbe Visa inlägg
Om din kille vägrar kondom och vill att du tar p-piller fast han vet att du mår dåligt av dom så är han otroligt självisk och ingen du borde vara med
Tacksamt nog är jag inte i en sådan situation själv just nu. Men tänker som du, kan han vägra p-stav så kan han inte tvinga mig till p-piller. Skulle han ens tänka tanken så är han inte rätt för mig.

Citat:
Ursprungligen postat av elBjurro Visa inlägg
Finska rycket!
Är det att ta ut den innan orgasm? I så fall inte heller det säkraste av metoder då det även under samlaget kan komma försatser. Men torde ju minska riskerna kanske.
Gammal 2011-12-09, 20:37   #10
aijou
Registered User

aijous avatar

Reg.datum: Mar 2011
Inga problem alls för min del att köra med kondom. Har föreslagit det flera ggr för att jag inbillar mig att hon skulle må bättre och få tillbaka sexlusten om hon tog ut sin P-stav.

Hårt, tungt och snabbt: Spotify Playlist: Workout by aijou
aijou är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-09, 20:42   #11
Sniggel
Registered User

Sniggels avatar

Finns spiral också, men det är inte säkert att det funkar bra det heller. Det finns inget optimalt preventivmedel helt enkelt. Man får hitta det sätt som passar par-relationen bäst.
C4L
Sniggel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-09, 20:49   #12
aijou
Registered User

aijous avatar

Reg.datum: Mar 2011
Citat:
Ursprungligen postat av Sniggel Visa inlägg
Finns spiral också, men det är inte säkert att det funkar bra det heller. Det finns inget optimalt preventivmedel helt enkelt. Man får hitta det sätt som passar par-relationen bäst.
Har kollat lite på det men oftast så verkar det som att det rekommenderas för kvinnor som fött barn. Annars verkar det ju bra.

Hårt, tungt och snabbt: Spotify Playlist: Workout by aijou
aijou är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-09, 20:57   #13
Jompan
Egenanpassad

Jompans avatar

Citat:
Ursprungligen postat av aijou Visa inlägg
Har kollat lite på det men oftast så verkar det som att det rekommenderas för kvinnor som fött barn. Annars verkar det ju bra.
Det kan funka för kvinnor som inte varit gravida också, beror lite på storlek på livmodern vilket kan variera. Satte själv in spiral utan att ha varit gravid, kunde dock känna av den ibland, tog ut den efter 1 år, då jag inte längre var i behov av skydd.

Såg en annons i metro att dem sökte kvinnor för att undersöka säkerheten med nån ny sorts minispiral, som tydligen ska kunna sättas in på unga kvinnor, eller kvinnor som inte varit gravida.
Gammal 2011-12-09, 21:54   #14
hahavaffan
tuff shit

hahavaffans avatar

Citat:
Ursprungligen postat av elBjurro Visa inlägg
Finska rycket!
... fungerar inte så bra som man trott / hoppats
Gammal 2011-12-09, 21:56   #15
Sandra81
Registered User

Sandra81s avatar

Reg.datum: Sep 2011
P-piller är ju effektivt och enkelt kan jag tycka som tjej men jag blir fan alltid lika rädd efter man läser bipacksedeln http://www.fass.se/LIF/produktfakta/...7&UserTypeID=2.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:03.