Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Diet, Deff & Fettminskning

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-03-29, 07:53   #1
oRRelito
Registered User

Reg.datum: Oct 2009
14veckors utmaningen

Hej

Satt precis och tömde både tankar och tarm på "kontoret". Där kom jag fram till den lysande slutsatsen att min deff inte gått lika bra som jag hade hoppats på. Det hjälpte inte heller att man sepererade från ett långt förhållande och fått över sig en rejäl förkylning.

Hitills gått ner 1,5kg och 5cm runt midjan, jag är 169cm lång och väger nu 76kg morgonvikt.

För att peppa mig själv har jag kommit fram till "14veckors utmaningen" *uttalas med mörk djup röst*. Jag ska ner 9kg (-643kcal/dag) och så många cm runt midjan jag bara kan hitta.

Regler:
- Vägning sker varje morgon efter tömning av blåsan
- Följa mitt kostprogram maniskt
- Träning
M Gym
T Thaiboxning
O Gym
T Thaiboxning
F Gym
L Vila
S Vila

Jag vill motivera mig med nått jävla coolt när jag klarar min utmaning men kan inte komma på nått bra.

*Den här tråden kommer uppdateras efterhand med hur det går (kanske borde jag flytta tråden)

Har igentligen inga frågor men kom gärna med synpunkter eller ännu bättre nått jävla härligt att ge sig själv efter man nått sitt mål. Ja jag ska klara detta finns inget annat än fullständig succé!
oRRelito är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-03-29, 08:04   #2
rooz
Legimtimerad flaggstång

roozs avatar

Reg.datum: Aug 2008
Jaha, är detta en träningsjournal eller vad?

1,5kg och 5cm på vilken tid då? 1 vecka? 1 månad?
Gammal 2011-03-29, 11:45   #3
Pretorian
Registered User

Pretorians avatar

Reg.datum: Mar 2010
Jag gissar 14 veckor.
Gammal 2011-03-29, 11:53   #4
Nykropp
Registered User

Nykropps avatar

Reg.datum: Sep 2010
Lycka till, du kan göra det!
Nykropp är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-03-29, 14:34   #5
Baboom
Dwarfar bulkig Axon varje dag i veckan.

Babooms avatar

Reg.datum: Jun 2007
Ett annat sätt att göra det lite roligare är att göra det till en tävling under de veckor du kör.

Jag kör iform kampen med 3st som kämpar med att gå ner. Varje månadsslut har vi en "utmaning" som de måste klara. Allt är sammankopplat med en tävling och klarar man inte månadsmålen så läggs det på extra vikt fram till nästa utmaning. De väger in sig varje måndag och den som gått ner minst procentuellt får ett straff av den som gått ner mest.

De har några straff att välja på, men hittills är det bara två straff som de alternerar mellan. Straffet som är mest "populärt" är att de klär ut förloraren och den får stå längst fram på något pass (aerobic, yoga, body pump eller liknande) och det andra är att du ska bränna 600kcal på stepmaskinen.

Jag kan lova att de tre har riktigt kul under den här tävlingen som pågår under 25 veckor. Hittills har det tillsammans nästan gått ner 50kg.

Du kan kolla in det på facebook om du vill. Där har du även regler mm om du vill få inspiration till att göra något liknande. Här finns det -> http://www.facebook.com/?ref=home#!/...85221288177266

Tryck på information till vänster för info.
Gammal 2011-03-30, 22:27   #6
maxiimous
Registered User

maxiimouss avatar

Reg.datum: May 2010
Citat:
Ursprungligen postat av Baboom Visa inlägg
Ett annat sätt att göra det lite roligare är att göra det till en tävling under de veckor du kör.

Jag kör iform kampen med 3st som kämpar med att gå ner. Varje månadsslut har vi en "utmaning" som de måste klara. Allt är sammankopplat med en tävling och klarar man inte månadsmålen så läggs det på extra vikt fram till nästa utmaning. De väger in sig varje måndag och den som gått ner minst procentuellt får ett straff av den som gått ner mest.

De har några straff att välja på, men hittills är det bara två straff som de alternerar mellan. Straffet som är mest "populärt" är att de klär ut förloraren och den får stå längst fram på något pass (aerobic, yoga, body pump eller liknande) och det andra är att du ska bränna 600kcal på stepmaskinen.

Jag kan lova att de tre har riktigt kul under den här tävlingen som pågår under 25 veckor. Hittills har det tillsammans nästan gått ner 50kg.

Du kan kolla in det på facebook om du vill. Där har du även regler mm om du vill få inspiration till att göra något liknande. Här finns det -> http://www.facebook.com/?ref=home#!/...85221288177266

Tryck på information till vänster för info.
haha fyfan vad straffen är taskiga. Känns kul att behöva dricka 2.5dl grädde eller äta en +meny på McDonalds när man försöker gå NER i vikt..
maxiimous är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-03-31, 08:53   #7
oRRelito
Registered User

Reg.datum: Oct 2009
Tack för tipsen och peppningen!

Läste om iformkampen och håller med föregående talare fy fan vad taskiga straff det fanns... Men det håller säkerligen motivationen uppe till max! Funderar på att rekrytera några polare till 14 veckors utmaningen, med likande regler som iformkampen.
oRRelito är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-03-31, 20:33   #8
Baboom
Dwarfar bulkig Axon varje dag i veckan.

Babooms avatar

Reg.datum: Jun 2007
Citat:
Ursprungligen postat av oRRelito Visa inlägg
Tack för tipsen och peppningen!

Läste om iformkampen och håller med föregående talare fy fan vad taskiga straff det fanns... Men det håller säkerligen motivationen uppe till max! Funderar på att rekrytera några polare till 14 veckors utmaningen, med likande regler som iformkampen.
Straffen finns mest med för att skrämmas

Ingen som valt dem till någon. Utan som jag skrev så är det att få vara utklädd instruktör på ett pass alt. att stå på stepmaskinen som är de straffen som används.

Allt görs självklart med hjärta och de tre kämparna tycker att det är riktigt kul och motiverande. De hade aldrig orkat ta sig dit de är idag om det inte vore för tävlingsmomentet.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:55.