2011-03-21, 01:19
|
|
Banned User
Reg.datum: Feb 2011
|
Bekräftelse på att jag försått allt
Tjena, jag har nu läst på ganska mycket om det här med träning,kost,vila mm.
Ska skriva ner en liten sammanfattning om hur jag förstått allt och vore bra om någon kunde rätta den.
Eaa ska tas på tom mage (snabba kolhydrater påverkar inte)
Innan träning ska man ha ätit långsamma kolhydrater ca 2-3 timmar innan. Efter träning behöver man protein för att bygga upp musklerna och och snabba kolhydrater (varför vet jag inte).Högt GI= snabba kolhydrater Lågt= långsamma.
2g protein per kroppsvikt ska man ha i sig.
Fast finns fortfarande saker jag inte förstår trots en massa sökande, tex så nämns det väldigt mycket att protein pulver bara är tillskott. Men vad skiljer det sig på tillskott och icke tillskott? Funkar det inte att äta sallad+ris+2dl whey80=ungefär 40g protein.
Musklerna behöver ca 48 timmars vila och 8 timmars sömn varje natt.
Såhär ser min kost ut:
08.00 Frukost: 20cm baguette 125g mozerella 1dl whey80+2dl mjölk 4 skivor skinka och en grapefrukt.
12.00 Lunchen i skolan suger därför brukar jag äta sallad med 4 knäckemackor.
14-17 Gym, beror på när jag slutar 10g Eaa före+efter träning.
Drar hem och käkar en stor måltid efter gymmet kolhydrater+kött+sallad och 1dl whey80+2dl mjölk.
mellan 17.00 och 22.00 äter jag allt möjligt t.ex. cassew nötter,frukt billyspizza mackor, smoothies. Avslutar dagen med en proteindrink som alltså blir 3 per dag.
Ser detta bra ut ? Något stort som behöver ändras ? Är 17 bast och väger 75.
Tack på förhand.
|
|
|
2011-03-21, 06:11
|
|
Vrickad & älskvard
Reg.datum: Oct 2008
|
Man behöver inte äta långsamma kolhydrater 2-3 timmar innan.
Du behöver inte äta snabba kolhydrater efter.
Citat:
Drar hem och käkar en stor måltid efter gymmet kolhydrater+kött+sallad och 1dl whey80+2dl mjölk.
|
Kosttillskott är tillskott just eftersom du lika gärna kan äta mer kött istället för mjölkprotein. (whey = vassleprotein, en av beståndsdelarna i mjölk)
När du fått i dig ditt proteinintag över 24h, oavsett när, spelar resten inte så stor roll förutom att du äter mer än vad du behöver, för att gå upp i vikt. Och tränar riktigt. Träningsprogrammet är nog så viktigt. Hur ser det ut?
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
Senast redigerad av mikaelj den 2011-03-21 klockan 06:12.
|
|
|
2011-03-21, 07:46
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2009
|
ändras vet jag inte, är ju svårt att säga, men Billy´s panpizzor är inte att rekommendera
|
|
|
2011-03-21, 08:45
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2006
|
Fyra knäckemackor och sallad är väl en riktigt usel lunch om något?
|
|
|
2011-03-21, 12:38
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av Mack10
ändras vet jag inte, är ju svårt att säga, men Billy´s panpizzor är inte att rekommendera
|
För att?
Enligt mig så är det inget större fel i att äta pizza, det enda är ju att en hel pizza oftast är för mycket för en vanlig person som inte tränar så mycket.
|
|
|
2011-03-21, 13:36
|
|
Workoholic
Reg.datum: Feb 2010
|
Citat:
Ursprungligen postat av Mack10
|
Nu ska vi inte snacka skit om min frukost! Ser inget fel med att käka Billys Panpizza  Ca 20g protein, 40g kolhydrater och fettmängden är jag osäker på.
Det med lite bearnaisesås och ev. en proteindrink ger en komplett frukost/lunch/middag/mellanmål
|
|
|
2011-03-21, 13:40
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av Denniss
Nu ska vi inte snacka skit om min frukost! Ser inget fel med att käka Billys Panpizza  Ca 20g protein, 40g kolhydrater och fettmängden är jag osäker på.
Det med lite bearnaisesås och ev. en proteindrink ger en komplett frukost/lunch/middag/mellanmål 
|
Hållbarhet: 300 dagar
Om nåt kan hålla 300 dagar då är det nåt väldigt konstigt med det
|
|
|
2011-03-21, 13:49
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2005
|
Menar dom inte i frysen?
Om den kan ligga framme i rumstemperatur i 300 dagar, då jävlar är det något konstigt på gång.
Vuxna människor slänger sig på marken och håller sig över smalbenet som de bögigaste av italienska fotbollsspelare över att en halvfull dansk rispat lite blyerts i en tidning.
|
Citat:
Ursprungligen postat av Sniggel
Du kan likna "det moderna samhället" vid "the Borg" och att alla kommer att bli assimilerade
|
|
|
|
2011-03-21, 13:51
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av stevebc
Menar dom inte i frysen?
Om den kan ligga framme i rumstemperatur i 300 dagar, då jävlar är det något konstigt på gång.
|
Självklart menar de frys, men ändå. Aldrig haft något i frysen så pass länge. O andra sidan så äter jag aldrig pan pizza.
|
|
|
2011-03-21, 14:09
|
|
Klädsamt knubbig
Reg.datum: Dec 2004
|
En Billy's pan pizza med mjölk och lite grönsaker så har man ett sjukt opti mål efter träningen.
|
|
2011-03-21, 14:35
|
|
Registered Useless
Reg.datum: Mar 2011
|
Vad fan menar nu med opti i så fall som inte passar ännu bättre på: En bra köttig polsk korv, ett par oljekokta potatisstrimlor och en stor stark att skölja efter med?
|
2011-03-21, 14:35
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av 14K
Självklart menar de frys, men ändå. Aldrig haft något i frysen så pass länge. O andra sidan så äter jag aldrig pan pizza.
|
Åfan. Det går nog rätt bra. Jag har själv fisk i frysen som fångades förra sommaren. Ska snart tillaga den men har inte pallat än.
Vuxna människor slänger sig på marken och håller sig över smalbenet som de bögigaste av italienska fotbollsspelare över att en halvfull dansk rispat lite blyerts i en tidning.
|
Citat:
Ursprungligen postat av Sniggel
Du kan likna "det moderna samhället" vid "the Borg" och att alla kommer att bli assimilerade
|
|
|
|
2011-03-21, 14:54
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av 14K
|
300 dagar är länge men det i Billy's som står sig 300 dagar skulle även stå sig 300 dagar i din hemgjorda pizza. Om du nu inte behandlat den på sämre vis förstås.
Och vice versa så skulle de råvarorna i din pizza som blir sämre även vara sämre i Billy's. Exempelvis risken för att fleromättat fett härsknar.
|
|
|
2011-03-21, 15:31
|
|
Banned User
Reg.datum: Feb 2011
|
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj
Man behöver inte äta långsamma kolhydrater 2-3 timmar innan.
Du behöver inte äta snabba kolhydrater efter.
Kosttillskott är tillskott just eftersom du lika gärna kan äta mer kött istället för mjölkprotein. (whey = vassleprotein, en av beståndsdelarna i mjölk)
När du fått i dig ditt proteinintag över 24h, oavsett när, spelar resten inte så stor roll förutom att du äter mer än vad du behöver, för att gå upp i vikt. Och tränar riktigt. Träningsprogrammet är nog så viktigt. Hur ser det ut?
|
Hmm, förstår inte riktigt, vad menar du med att man inte behöver äta kolhydrater? Mitt träningsprogram ser bra ut, ingick i kortet att ha en PT som la ihop ett helkroppsprogramm mån,ons,fre sedan simmar jag lördag och söndag.
|
|
|
2011-03-21, 15:34
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av panzer123
Hmm, förstår inte riktigt, vad menar du med att man inte behöver äta kolhydrater?
|
Att det inte är ett krav för överlevnad. Vidare är heller inte höga kolhydratintag ett måste för prestation vid en viss nivå. Men utgå från vad du faktiskt mår bra av och tycker är gott.
Och svara gärna mitt inlägg #4 som du ignorerade.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:44.
|

|