2010-07-20, 23:48
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2009
|
Vad har ni för mål i livet?
Ja, vad har ni för mål i livet?
Vad går erat liv ut på?
Varför är det bara Jobbet/Skolan -> Hem -> Äta -> Skita -> Sova?
sen samma veva?
Vad är meningen med livet för ER?
Jag vet redan meningen med mitt liv (p.ga religionen jag tillhör)
Men alla vi är olika, alla har olika mål i livet.
Det är säkert flera här som vill bli bodybuilder, någon vill kanske starta eget? Någon annan vill bli läkare?
Vad har ni för tankar om framtiden?
Hur vill ni bidra med en bättre värld?
Detta är en s.k ~fiolosofi~ tråd.
Men jag kan börja med mitt mål:
Jag vill inom denna veckan få svar på att jag och min syster fått en lägenhet här i göteborg så jag kan flytta ut med henne då jag inte vill bo kvar hemma divers av olika anledningar.
Jag vill träna upp min kropp så att jag är lagom stor och rätt muskulös och vig och tränad, tills jag är 18. (Har t.om en förebild)
Jag vill gå klart grundskolan skitsnabbt och sedan gymnasiet, så jag kan börja med högskolan direkt.
Jag vet inte om högskolan krävs för mig, då jag kan bli skit bra på det jag gör nu och inte behöva oroa mig för att ha en fast "utibldning" genom högskolan.
Jag vill ha en bil, en Audi A8, Volvo XC60 eller Volvo S80 eller Corvette z06 eller Bmw 5serie när jag blir äldre..
Jag vill starta upp sjukhus och skolor i olika länder när jag blir grymt rik, så jag kan hjälpa andra barn med råge. Hört talats om: ( Rika män, räddare mot fattig dommen? )
Ja, ni ser, jag har många mål i livet, jag kanske inte lyckas med allt, men visst ser man fram emot det..
|
|
|
2010-07-20, 23:50
|
|
Kung i djung
Reg.datum: Sep 2009
|
Bli polis, vara världens bästa pappa, vara väldigt vältränad, se bra ut, vara väldigt allmänbildad och intelligent.
|
|
|
2010-07-20, 23:59
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2009
|
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterkakan
Bli polis, vara världens bästa pappa, vara väldigt vältränad, se bra ut, vara väldigt allmänbildad och intelligent.
|
Detta är inte helt dåligt.
Vill inte verka tyken nu men världens bästa pappa, ja det är ju något att ha som mål, men som jag sa, även om man inte lyckas betyder det inte allt..
Kan inte säga att jag förstår hur du känner men tänk om man själv var pappa nu, jävlar vilket ansvar och vad nice det skulle vara med en liten son eller något.
|
|
|
2010-07-21, 00:00
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2005
|
Utan speciell ordning: Ha ett hus som jag äger där jag känner ro, arbeta på en arbetsplats där jag trivs med arbetsuppgifter som stimulerar mig. Bli klar med den utbildning jag påbörjat. Ha en ordnad ekonomi med en buffert som trygghet. Gå några kampsportsmatcher. Bli vältränad vid någon punkt i mitt liv, ha träning som en del av mitt liv. Skaffa en stor familj, uppleva mycket kärlek. Sörja många hundar. Se mer av världen.
Intressant att skriva det så här.
Trådskaparens glädje över framtiden gjorde mig glad.
|
|
|
2010-07-21, 00:04
|
|
Joser
Reg.datum: May 2007
|
"Varför är det bara Jobbet/Skolan -> Hem -> Äta -> Skita -> Sova?"
Du glömde träna.
Annars, nu när jag nått mina mål i livet, så tycker jag att det är väldans gött att bara
äta, skita, träna, jobba och sova !
|
2010-07-21, 00:23
|
|
Ich bin Bananatastic!
Reg.datum: Jan 2004
|
Inspirerande tråd!
Det viktigaste för mig är att jag sysslar med något jag verkligen brinner för (jobb) och har en underbar tjej att dela livet med - kanske också barn.
Ekonomisk trygghet också, dock inget jag oroar mig över då jag är säker på att det kommer med jobbet.
Och det slutliga målet är egentligen att vara lycklig, och detta tror jag är ingredienserna för min lycka - i kombination med en jäkla massa kämpande med personlig utveckling. Jag tror också att det kan finnas många andra vägar till ett lyckligt liv, dock är det denna väg jag följer nu.
|
|
|
2010-07-21, 00:24
|
|
Väsby EPA raggare
Reg.datum: Dec 2006
|
Förövrigt så förstår jag mig inte på människor som följer Zyzz, Jersey Shore mm, jag skapade intressantare personer och situationer när jag lekte med lego som liten.
|
|
|
|
2010-07-21, 00:28
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av Tricce
|
Klart att det fanns en sån här tråd till. Den var inte startad av en sprudlande glad högstadieelev så det är pluspoäng för den här tråden.
|
|
|
2010-07-21, 00:32
|
|
stevebc-grov
Reg.datum: Feb 2009
|
Börja jobba som tidningsutdelare, 3timmar x 6 dagar i veckan, kombinerat med något skitjobb där jag kan komma undan med att arbeta 2 dagar i veckan.
Sedan ska helt enkelt njuta av min fritid, med alla de intressen och passioner jag har.
Jag gillar inte att jobba.
|
|
|
|
2010-07-21, 04:40
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2008
|
Vara lycklig så länge som möjligt.
|
|
|
2010-07-21, 06:49
|
|
Banned User
Reg.datum: Aug 2006
|
Hitta ett jobb jag kan leva med,ha möjlighet att träna så mycke jag vill,köpa en rolig bil,resa lite
|
|
|
2010-07-21, 07:05
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2007
|
* Hitta en underbart fin & snäll kille att leva med.
* Få något barn i framtiden
* Bulka upp mig och bli riktigt stark & muskulös
* Börja tävla, i styrkelyft igen kanske?
* Köpa mig en Porsche S2
* Flytta ifrån detta samhälle!!!!!!
DM guld Diskuskastning 2005 * 5a av 25st 2005 Världsungdomsspelen F15 Diskus * DM guld Diskuskastning 2006 * DM guld Tyngdlyftning 2007 * U-SM guld Styrkelyft 2008 Kiruna * U-NM guld styrkelyft 2008 Norge
Sen försvann hon...
|
|
|
2010-07-21, 07:20
|
|
Svensk mästarinna 2011.
Reg.datum: Sep 2003
|
Att ha flyt, vill säga kunna identifiera chanser när de kommer till mig och ta vara på dem.
Att köpa mig ett boende längs tunnelbanenätet med balkong och närhet till vatten.
Att bli framgångsrik inom min idrott.
|
|
|
2010-07-21, 08:20
|
|
Vrickad & älskvard
Reg.datum: Oct 2008
|
Alla mål som är värda något inser jag verkar vara tämligen abstrakta. Visst vill jag gärna uppnå mina styrkemål, där det egentligen är själva vägen dit som är rolig. Konkreta saker som att göra foo inom en viss tidsperiod eller att skaffa sig baz känns rätt flyktigt.
Jag är mer ute efter en bra känsla. Känna lycka men även sorg. Vara tillfreds med tillvaron. Känna att jag gör vad jag vill.
+1 på mini om "att ha flyt".
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
|
|
|
2010-07-21, 08:32
|
|
Deff Incarnate
Reg.datum: Jul 2009
|
Flytta till Scotland/norra England. Starta eget inom det jag är bra på.
Det är mina stora mål. Resten varierar starkt.
Killen har gått ner typ miljoner kilo sen han började dieta.
|
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:32.
|

|