Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Diet, Deff & Fettminskning

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-12-01, 03:21   #1
JimmyHoffa
Registered User

Reg.datum: Aug 2010
Vill minska fett men behålla muskler

Jag är ny här på forumet. Jag skulle vilja veta om mitt upplägg funkar för en kortare period.

Jag vill tappa några kilo fett men inte tappa de muskler jag hunnit bygga upp. Jag har tränat i ca 18 månader, 4-5 pass i veckan. Jag kommer under en månad att köra på kaloriunderskott samtidigt som jag kommer att träna hårt.

Jag äter dagligen en blandning av broccoli, morötter, sallad, tomater, tonfisk och kyckling, 40gr protein pulver efter passen. Har helt klippt bort kolhydrater i form av ris, potatis osv.

Jag ligger på ca 1000 - 1200 kcal per dag och göra av med ca 2700. Jag tränar 5 carodio + 5 styrke pass i veckan.

Min fråga är igentligen, kan det ha negativ effekt av att äta för lite? Jag vill gå ner i fett men behålla mina muskler.

32 år
184cm
84kg
JimmyHoffa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-12-01, 04:47   #2
JimmyHoffa
Registered User

Reg.datum: Aug 2010
Räknade inte med kalori intaget från protein drinkarna, så det är 480 ckal till. Så dagsintaget ligger på ca 1500 ckal.
JimmyHoffa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-12-01, 07:19   #3
Shpendi
Registered User

Shpendis avatar

Reg.datum: Jul 2008
Du väger inte så mycket för den längden, så jag gör antagandet att du inte har så mycket fett och då tror jag att -1000/1200 är lite för stort underskott. Släng in 500kcal på din kost så borde det göra tjusen. Sen är ju cardio negativt för det mål du beskrivit, hur mycket negativt är svårt att säga men om du tycker att 'ditt mål'>'välbefinnandet som cardio ger' så skulle du kunna skippa det.
Shpendi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-12-01, 15:36   #4
mikaelj
Vrickad & älskvard

mikaeljs avatar

Reg.datum: Oct 2008
Ta bort konditionsträningen och sänk volymen på styrketräningen.
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
mikaelj är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-12-01, 18:57   #5
vicarious
Proteinbarskonnässör

vicariouss avatar

Reg.datum: Nov 2008
Citat:
Ursprungligen postat av JimmyHoffa Visa inlägg
Jag är ny här på forumet. Jag skulle vilja veta om mitt upplägg funkar för en kortare period.

Jag vill tappa några kilo fett men inte tappa de muskler jag hunnit bygga upp. Jag har tränat i ca 18 månader, 4-5 pass i veckan. Jag kommer under en månad att köra på kaloriunderskott samtidigt som jag kommer att träna hårt.

Jag äter dagligen en blandning av broccoli, morötter, sallad, tomater, tonfisk och kyckling, 40gr protein pulver efter passen. Har helt klippt bort kolhydrater i form av ris, potatis osv.

Jag ligger på ca 1000 - 1200 kcal per dag och göra av med ca 2700. Jag tränar 5 carodio + 5 styrke pass i veckan.

Min fråga är igentligen, kan det ha negativ effekt av att äta för lite? Jag vill gå ner i fett men behålla mina muskler.

32 år
184cm
84kg
Ja, det finns en möjlig negativ effekt med att äta för lite. Du riskerar att förlora muskler. Desto mer fett du har desto större underskott kan du ligga på utan att riskera muskelförlust. Jag tycker ditt underskott ser lite väl stort ut.

Jag håller med mikaelj, ta bort eller i a f dra ner på konditionsträningen och sänk styrkepassen till 3-4 i veckan.

Senast redigerad av vicarious den 2010-12-01 klockan 18:59.
vicarious är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-12-03, 19:48   #6
hejhopp79
Banned User

Reg.datum: Apr 2010
Deff kallas det; finns en tråd om det på forumet.
hejhopp79 är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:38.