Citat:
Ursprungligen postat av Bendermannen
Jag har själv "lidit" av samma problem i ca två år. Började när jag gick ner en hel del i vikt och har sen hållt i sig så länge jag legat lite under energibalans. Nu bulkar jag försiktigt och märker att tumnaglarna inte längre är buckliga vid utväxten. Medan jag låg under energibalans var jag ofta väldigt kall om händerna, vilket gör att det som beskrivs i länken Kollan postade kan stämma rätt bra:
|
Ligger nog lite mera på plussidan gällande energiintag. Räknar inte kalorier men går sakta men säkert upp i vikt. Men just kalla händer och fötter är nåt ja haft så länge ja minns. Så kan nog vara nåt med blodcirkulation.
Citat:
Ursprungligen postat av Kollan
|
Här nämns även Psoriasis som ja haft(/har?) Just nu syns det inte av nån annan stans, men det är nåt som brukar gå i perioder.
Just om blodcirkulation har ja prövat ett tips jag fick av en massör. Använder en grovtvättsvamp i duschen och tar långa drag längs kroppen ut till tårna och fingerspetsarna. Nån direkt skillnad nu på några dagar har ja inte märkt, men kanske är nåt som hjälper mera långsiktigt (eller inte alls).