Hej igen!
Tack så jätte mycket för alla tips, det kom verkligen fler än jag vågade hoppas på.

Jag kan lite stolt säga att jag faktiskt redan plockat bort sådant som onödigt socker, pasta och läsk.
Men däremot hade jag noll koll på hur mkt jag stoppade i mig på en dag. Därför läste jag tråden Saikyous la ut. Eftersom jag börjat beställa färdiga matkassar kunde jag nu räkna på dagsintaget, innan har jag ingen aning om vad jag åt per dag.
Det viktigaste jag lärt mig på att räkna, är att de dagar jag upplevde att jag åt mkt var de dagar med lägsta kcal och faktiskt låg under rekommendationen för min ideal vikt!!!!
De dagar med galnast intag var ..... veckan, ni vet vilken jag menar. Då lyckades jag på en dag trycka i mig 3500 kcal! De e ju helt sjukt!!!
Jag gillar verkligen z_bumbi's inlägg. Jag känner igen mig massor i att till och med normala promenader och jogging känns oövervinnliga nu när jag är så här tung.
Det står alltid att man ska gå ut lugnt med träning så man inte skadar sig, men vad är lugnt?? Jag menar, jag tyckte att klättring funkade bra, jag tyckte inte de gick att överträna då jag enbart använde min egen kropp. Men uppenbarligen stämde ju inte min uppfattning.