Jag firar. Till en början tänkte jag inte fira, vänsterblocket sa åt mig att det är fult att fira (party!) nationaldagen, och det lät vettigt, men sedan slog det mig.
Man måste slåss, för sin rätt, att festa.
Och väl framme i Vänge sejr vör buss'n sta
Vuxna människor slänger sig på marken och håller sig över smalbenet som de bögigaste av italienska fotbollsspelare över att en halvfull dansk rispat lite blyerts i en tidning.
Citat:
Ursprungligen postat av Sniggel
Du kan likna "det moderna samhället" vid "the Borg" och att alla kommer att bli assimilerade
Oj, det hade jag helt glömt bort. Vad gör man på nationaldagen? Har aldrig firat den innan eller gjort något speciellt.
Vi är väl ganska dåliga på att fira våran nationaldag. Förra året söp jag skallen av mig men är söndag i år såattttehhh blir väl att sitta hemma och kolla på den svenska flaggan ute på balkongen eller något.
Tog ett varv kring hötorget med en kemtvättat sverigeflagga.. skämt o sido så hade jag helt glömt bort det. Vi svenskar skiter i våran dag, eller vågar vi inte fira den?
Vi är väl ganska dåliga på att fira våran nationaldag. Förra året söp jag skallen av mig men är söndag i år såattttehhh blir väl att sitta hemma och kolla på den svenska flaggan ute på balkongen eller något.
Fast nu är det söndag så det blir svårt att använda det som ursäkt för att få ha kul.
Citat:
Ursprungligen postat av Eddie Vedder
"Vänsterblocket" går tydligen ut och aktivt tystar ner den i alla fall. Åtminstone enligt Potatiskillen, kanske något han lärt sig på Facebook.
Vuxna människor slänger sig på marken och håller sig över smalbenet som de bögigaste av italienska fotbollsspelare över att en halvfull dansk rispat lite blyerts i en tidning.
Citat:
Ursprungligen postat av Sniggel
Du kan likna "det moderna samhället" vid "the Borg" och att alla kommer att bli assimilerade
Har precis varit uppe och köpt mig lite läsk, stötte på ett gäng vänster som hängde i lokala centrum (indeed, jag bor på landet), de ville stoppa mig ifrån att fira. Så det blev slagsmål, men det är lungt, jag vann, jag slogs för min rätt att festa.