Så drastisk var den inte, men i förhållande till min viktuppgång under två månader så är det mycket underligt, och väldigt intressant. Så här ligger det till:
Har hållit en konstant diet i över 2 månader. Legat på kaloriöverskott och ökat lite mer än 1 kilo per månad. Min viktuppgång kan ni se
här. Som ni ser så har den varit extremt stabil. Jag har ätit i princip samma mängd hela tiden och vid typ samma tidpunkter. De senaste 5 dagarna har jag legat på över 82.0 kilo, närmare 82.5.
Jo, till det intressanta. Jag äter alltid 6-700 kalorier efter träning i form av makrill, mackor och grönsaker. Detta sker drygt 1 timme efter träning. Igår så åkte jag hem till en polare efter träningen och stannade där i några timmar. Jag började känna mig mer och mer trött och tillslut var jag bara tvungen att åka hem och äta. Kom hem vid 1 på natten, åt allt på en gång och gick och la mig. På morgonen låg min vikt på 80.9!
Vad har hänt och varför? Jag fick alltså i mig samma mängd kalorier, men väntade flera timmar med intaget efter träning.